کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

این وبلاگ برای معرفی کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار در فضای مجازی و ارتباط با اعضای کتابخانه و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است.
شرایط عضویت:
ارائه کارت ملی
یک قطعه عکس جدید
پرداخت مبلغ حق عضویت سالانه (8000 تومان)
پرکردن فرم عضویت
نشانی:
گلبهار-میدان غدیر-غدیر 1-طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین(ع)
تلفن: 38323239- 051
ساعت کاری کتابخانه در نیمه اول سال: شنبه تا 5شنبه 8 صبح الی19
ساعت کاری کتابخانه نیمه دوم سال:شنبه تا 5شنبه 7:30صبح الی 18
ساعت کاری روز 5شنبه کتابخانه از 8 صبح الی 13 می باشد.

بایگانی

۱۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است


لوح تقدیر به خیر اهداکننده کتاب: جناب آقای علی اکبر روحی گل خطمی، مدیر کانون فرهنگی شهید ابراهیم روحی مسجد زینبیه مشهد مقدس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۴۱
فاطمه فاضلی مقدم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۰۷
مریم نوروزی

 

 

عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی به مناسبت سالروز ولادت امام رضاعلیه السلام

  

 

 

 به مناسبت سالروز ولادت باسعادت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام ، عضویت در کتابخانه های عمومی شهرستان چناران و همچنین سایر کتابخانه های عمومی نهادی خراسان رضوی در روز یکشنبه مورخ 24/5/95 رایگان می باشد. سیدمسعود موسوی رییس اداره کتابخانه های عمومی چناران با اعلام این خبر گفت: طبق دستورالعمل عضویت کتابخانه های عمومی، فقط مبلغ 5000 ریال بابت هزینه صدور کارت دریافت شده و مبلغی بابت حق عضویت دریافت نمی گردد. وی افزود: حضور شخص مورد نظر در کتابخانه به هنگام ثبت نام الزامی است و از پذیرش لیست افراد درخواست کننده عضویت خودداری می گردد. موسوی در پایان ضمن دعوت از عموم مردم برای عضویت در کتابخانه های عمومی از همگان خواست در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و انس با کتابخانه های عمومی نسبت به اطلاع رسانی عضویت رایگان در روز ولادت امام رضا علیه السلام اطلاع رسانی نمایند.

مشخصات کتابخانه های عمومی نهادی شهرستان به همراه آدرس و ساعت کار بدین شرح است:

1-کتابخانه عمومی باقرالعلوم علیه السلام-چناران، بولوار طالقانی، جنب پارک ملت. ساعت کار از 7:30 صبح لغایت 21

2-کتابخانه عمومی سلمان فارسی-گلبهار، میدان پرند، نبش جامی 1، طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین علیه السلام ساعت کار از 7:30 صبح لغایت 19

3-کتابخانه عمومی شهید سیدیحیی حسینی-گلمکان، بولوار شهداء، نبش شهدای7. ساعت کار از 9 صبح لغایت 15

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۲
فاطمه فاضلی مقدم
طب الرضا یا رساله‌ی ذهبیه کتابی است پزشکی از امام رضا ع که بر خلاف کتب دیگر- که معمولاً توصیه‌های پزشکی را از میان احادیث ائمه گلچین می‌کنند- وجود مبارک امام رضا ع آن را نگاشته‌اند.
به گزارش خیمه گاه باشگاه خبرنگاران؛ طب الرضا یا رساله‌ی ذهبیه کتابی است پزشکی از امام رضا ع که بر خلاف کتب دیگر- که معمولاً توصیه‌های پزشکی را از میان احادیث ائمه گلچین می‌کنند- وجود مبارک امام رضا ع آن را نگاشته‌اند. این کتاب از دو جهت دارای اهمیت است؛ اول این‌که کتابی است علمی در زمینه‌ی پزشکی و دیگر این‌که چون از ناحیه‌ی امام معصوم صادر شده، از اشتباهات مرسوم و رایج در علوم تجربی مبری است.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۳۰
فاطمه فاضلی مقدم

 

 


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۱
فاطمه فاضلی مقدم

«چشمهایش» به چاپ پانزدهم رسید / کتاب‌های بزرگ علوی همچنان پروفروش است

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)رمان «چشمهایش» نوشته بزرگ علوی که نخستین‌بار در سال 57 منتشر شد، برای پانزدهمین نوبت در انتشارات نگاه به چاپ رسید. نخستین چاپ رمان «چشمهایش» در انتشارات نگاه سال 1372 منتشر شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۰۶
مریم نوروزی

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی چناران، نشست کتابخوان کتابخانه ای ویژه کودکان در محل کتابخانه شهید حسینی گلمکان برگزار گردید. سیدمسعود موسوی رییس اداره کتابخانه های عمومی چناران با اعلام این خبر افزود: در این نشست 4 نفر از اعضای فعال این کتابخانه به معرفی کتاب پرداختند:

1) کتاب شهادت دروغین بازآفرینی ناهید یوسف زاده قوچانی ارائه شده توسط حسین محمدزاده

2) کتاب بسم الله بگو و بلند شو نوشته محمدرضا عباسی ارائه شده توسط علی گلمکانی

 3) کتاب قصه های تصویری از جوامع الحکایات (مهمان ابراهیم ) به روایت حسین فتاحی ارائه شده توسط علی مرادی

4) کتاب پستانداران ایران: گربه سانان، گردآوری علی گلشن از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارائه شده توسط دانیال افخمی

لازم به ذکر است نشست های کتابخوان کتابخانه ای با هدف به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده، در کلیه کتابخانه های عمومی کشور برگزار می گردد و در آن توجه اصلی بر روی کیفیت اجرای نشست ها می باشد. هریک از این نشست های کتابخانه ای در گروه های کوچک، با شرکت حداقل 6 نفر از اعضای فعال کتابخانه ها، فعالین فرهنگی، اقشار مختلف و ... برگزار گردیده و در آن افراد به معرفی کتاب های خوانده شده خود و تجربیات مطالعاتی شان می پردازند. گفتنی است سال 1395 از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به نام "سال خواندن" نامگذاری شده و نشست های کتابخوان کتابخانه ای از جمله اقدامات عملی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می باشد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۵۴
فاطمه فاضلی مقدم

تعداد 172 حلقه نرم افزار چندرسانه ای به نام جامع الاحکام به ارزش تقریبی حدود 15 میلیون ریال به کتابخانه عمومی شهید سید یحیی حسینی گلمکان اهداء گردید.

سیدمسعودموسوی رییس اداره کتابخانه های عمومی چناران با اعلام این خبر افزود: این نرم افزارهای ارزشمند که توسط جناب آقای عبدالله انصاری از فرهنگیان و شاعران گلمکان اهداء گردیده شامل انبوهی از محتوا از جمله متن توضیح المسائل 11 مرجع عالیقدر و بیش از 32000 استفتاء، مباحث مربوط به ولایت فقیه و پاسخ به شبهات و پیشینه تاریخی، 500 اصطلاح فقهی به ترتیب حروف الفبا، ترتیل کل قرآن کریم به تفکیک سوره ها به همراه ترجمه و تفسیر متنی، آموزش تصویری احکام در 95 برنامه به همراه کلیپ های مراجع، کتابخانه دیجیتال مشتمل بر 20 عنوان کتاب با موضوعات مرتبط و امکان جستجوی پیشرفته در تمامی موضوعات مختلف، تنظیمات یادداشت و چاپ می باشد.

موسوی ضمن تشکر از اقدام ارزشمند این خیرافزود: یکی از بخش های مهم کتاب های عمومی بخش دیداری-شنیداری است  که شامل انواع فیلم، انیمیشن، سخنرانی تصویری، نرم افزارهای رایانه ای، نقشه های الکترونیک و فیلم آموزشی می باشد. وی با تأکید بر کمبود منابع در این بخش از همه خیرین برای کمک به توسعه و تجهیز کتابخانه های عمومی دعوت کرد.

                        

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۵ ، ۲۲:۰۶
فاطمه فاضلی مقدم
درحالی که تنها 10 روز از طرح «تابستانه کتاب» باقی مانده است، کتابفروشی‌های شهرستان از کتابفروشی‌های تهران پیشی گرفتند.
پیشگامی کتابفروشی‌های شهرستان در طرح « تابستانه کتاب»
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، با باقی ماندن تنها 10 روز از طرح تابستانه کتاب، 303 هزار و 931 نسخه کتاب از سوی 123 هزار و 724  نفر خریداری شده است. در این طرح، استان تهران با 116 کتابفروشی توانست با بیش از 496 هزار نسخه کتاب، رتبه اول پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس کتاب را به خود اختصاص دهد.

همچنین، استان اصفهان با 71 کتابفروشی فعال خود تاکنون با بیش از  387 هزار نسخه کتاب در صدر پرفروش ترین استان بر اساس کتاب قرار گرفت. استان خراسان رضوی نیز با مشارکت 59 کتابفروشی و بیش از 369 هزار کتاب، رتبه سوم طرح تابستانه کتاب را از آن خود کرد.

کتابفروشی‌های «شهر کتاب» از مشهد، کتابفروشی«رشد» از اهواز و کتابفروشی «کتاب آبان » از مشهد به ترتیب 6791، 6779 و 6310  نسخه کتاب در صدر پرفروش‌ترین کتابفروشی  طرح «تابستانه کتاب» بر اساس  کتاب قرار گرفته‌اند.

همچنین کتاب های «من پیش از تو» انتشارت آموت، «بیشعوری» انتشارات تیسا، «ملت عشق» انتشارات ققنوس، «پس از تو» انتشارات آموت، «شازده کوچولو» انتشارات نگاه، «رویای نیمه شب» انتشارات کتابسرای معرفت، «داستان خرس های پاندا» انتشارات شمشاد و «هنر شفاف اندیشیدن» انتشارات چشمه در صدر پرفروش ترین کتاب‌‌ها در طرح تابستانه کتاب هستند.

در طرح «تابستانه کتاب» برخی کتابفروشی‌ها، کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده در این طرح مطابقت داشته باشند با 20 و25 درصد تخفیف به خریداران می فروشند، موسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف معاونت امور فرهنگی مبلغ تخفیف را به کتابفروشان پرداخت خواهد کرد.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از طرح «تابستانه کتاب» به کانال تلگرامی https://telegram.me/tabestanehketab بپیوندند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۰۱
فاطمه فاضلی مقدم

همزمان با "سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" و به مناسبت هفته کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای، با همت مرکز آموزش فنی و حرفه ای چناران و مشارکت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، نمایشگاهی در محل کتابخانه عمومی باقرالعلوم علیه السلام شهر چناران دایر گردید. ابراهیم کاکائی رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای چناران با اعلام این خبر افزود: در این نمایشگاه محصولات مراکز فنی و حرفه ای شهرستان شامل پوشاک و انواع بافت، صنایع دستی(تابلو فرش، گلیم، قلم زنی، معرق، منبت، مروارید دوزی، عروسک بافی، سنگ تراشی، تولیدات قاب عکس و ماکت) و همچنین پرورش ماهیان تزئینی در معرض دید عموم قرار گرفته است.گفتنی است این نمایشگاه که امروز با حضور فرماندار و تعدادی از رؤسای ادارات شهرستان افتتاح گردید، به مدت 3 روز تا 5 مرداد،صبح ها از ساعت 9 الی 13 و عصرها از ساعت 16 تا 19 جهت بازدید عموم دایر می باشد.  

   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۰۶
فاطمه فاضلی مقدم