کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

این وبلاگ برای معرفی کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار در فضای مجازی و ارتباط با اعضای کتابخانه و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است.
شرایط عضویت:
ارائه کارت ملی
یک قطعه عکس جدید
پرداخت مبلغ حق عضویت سالانه (8000 تومان)
پرکردن فرم عضویت
نشانی:
گلبهار-میدان غدیر-غدیر 1-طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین(ع)
تلفن: 38323239- 051
ساعت کاری کتابخانه در نیمه اول سال: شنبه تا 5شنبه 8 صبح الی19
ساعت کاری کتابخانه نیمه دوم سال:شنبه تا 5شنبه 7:30صبح الی 18
ساعت کاری روز 5شنبه کتابخانه از 8 صبح الی 13 می باشد.

بایگانی

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است. در این مجموعه تابناک، درخشنده‌ترین و نفیس‌ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان است. آنها جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه‌ی بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند. هر ملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را در دامان خود پرورده باشد حق دارد به آنان ببالد و آنان را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران‌ها بداند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۰۰ ، ۱۰:۰۶
صدیقه حسینائی

سومین دوره مسابقات کتاب خوانی آنلاین «زندگی به سبک شهدای پلیس» با محوریت کتاب «پرونده های باز(شهدای نیروی انتظامی)» برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سومین دوره مسابقات کتاب خوانی آنلاین «زندگی به سبک شهدای پلیس» با محوریت کتاب «پرونده های باز(شهدای نیروی انتظامی)» با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی http://www.samakpl.ir در سطح ملی برگزار می شود.

کتاب «پرونده های باز» به موضوع ‌زندگی‌ به سبک و سیره شهدای ناجا پرداخته و روایتگر بخش کوچکی از مظلومیت شهدای ناجا، توسط مهدی دریاب به رشته تحریر درآمده است.

علاقه مندان از بیستم شهریورماه لغایت بیستم مهرماه می توانند در این مسابقه شرکت کنند. به هزار نفر از شرکت کنندگان که بتوانند بیشترین آرا را کسب کنند، مبلغ سیصدهزار تومان تعلق خواهد گرفت.

گفتنی است، مسابقه کتابخوانی شهدای ناجا در دو دوره گذشته با محوریت کتاب های «در مسیر آسمان» و «ایستگاه هفتم» با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۰۰ ، ۱۳:۲۹
صدیقه حسینائی

کتاب حاضر، حاوی 246 داستان کوتاه است که از نویسندگان متعدد گردآوری شده است. زیرِ عنوان هر داستان یک بیت شعر، متن ادبی یا جمله‌ای از بزرگان، مرتبط با آن داستان ارائه شده و بیش‌تر این داستان‌ها دربارة زندگی روزمرة انسان‌هاست. برخی از عنوان‌های این داستان‌ها عبارت‌اند از: «داستان تمثیل گنجشگ و خدا»؛ «آخرین پیام مادر»؛ «چند خط برای زندگی از گابریل گارسیا مارکز»؛ «نامه‌ای کوتاه به همسرم»؛ «نامه‌ای به خدا»؛ «راه و دیگری را امتحان کن»؛ «اسکناس»؛ «نیکی به والدین»؛ «چرا زنان گریه می‌کنند» و «زیباترین قلب».

در بخشی از کتاب صفحه ی 381 می خوانیم:

"دعای کشیش"

بی ثمرترین روز ما روزی است که نخندیده باشیم.

کشیشی در یک صبح به قصد شکار حرکت کرد. بعد از ساعتی چند کبک با تفنگ خود زد. در راه بازگشت به خانه، با یک خرس خاکستری رو به رو شد. کشیش هیجان زده از درختی بالا رفت. چشمانش را به سوی آسمان دوخت و گفت: خداوندا آیا تو دانیال را از کمینگاه شیر نجات ندادی؟ همچنین یونس را از شکم نهنگ؟آه خدایا! استدعا می کنم مرا هم نجات بده. ولی خدایا، اگر نمی توانی دعای مرا اجابت کنی، لطفا دعای خرس را هم اجابت نکن!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۰۰ ، ۱۳:۴۶
صدیقه حسینائی

با توجه به این که وضعیت شهرستان گلبهار از نظر کرونا در رنگ نارنجی قرار گرفته است، به اطلاع می رساند

 کتابخانه تنها در شیفت صبح و تا ساعت 14 ارائه خدمات می نماید و سالن های مطالعه هم با 30 درصد ظرفیت باز می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۰۰ ، ۱۰:۵۳
صدیقه حسینائی