کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

این وبلاگ برای معرفی کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار در فضای مجازی و ارتباط با اعضای کتابخانه و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است.
شرایط عضویت:
ارائه کارت ملی
یک قطعه عکس جدید
پرداخت مبلغ حق عضویت سالانه (8000 تومان)
پرکردن فرم عضویت
نشانی:
گلبهار-میدان غدیر-غدیر 1-طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین(ع)
تلفن: 38323239- 051
ساعت کاری کتابخانه در نیمه اول سال: شنبه تا 5شنبه 8 صبح الی19
ساعت کاری کتابخانه نیمه دوم سال:شنبه تا 5شنبه 7:30صبح الی 18
ساعت کاری روز 5شنبه کتابخانه از 8 صبح الی 13 می باشد.

بایگانی

۳۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است





به این وسیله مراتب سپاس خود را ازتلاش و زحمات ارزشمند و صادقانه همکاران محترم به ویژه جناب آقای افضلی و جناب آقای صدیق  درافتتاح  کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار تقدیم می دارم.
از درگاه ایزد منان دوام عزت وسلامت، تداوم حضور و تاثیر آن بزرگوار ان رادرراستای دستیابی به اهداف عالیه فرهنگی ،شهرستان را دارم .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۰۷
مریم نوروزی


نتیجه تصویر برای عید غدیر

در کتب اهل سنت روایت شده که هر کس روز هیجدهم ذی الحجه را روزه بگیرد، خداوند ثواب روزه شش ماه را برای او می‌نویسد و این روز، همان روز عید غدیر خم است.

رسول خدا(ص) فرمود:

«روز غدیرخم برترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد، برادرم علی بن ابی طالب را به عنوان پرچمدار امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم توسط او هدایت شوند، و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید.»

همچنین امام صادق(ع) می‌فرماید:

«روز غدیرخم عید بزرگ خداست، خدا پیامبری مبعوث نکرده، مگر اینکه این روز را عید گرفته و عظمت آن را شناخته و نام این روز در آسمان، روز عهد و پیمان در زمین، روز پیمان محکم و حضور همگانی است.»

در روایتی دیگر امام صادق(ع) عید غدیر را عظیم‌ترین و باشرافت‌ترین عید مسلمین می‌دانند که سزاوار است در هر ساعت آن شکر خدا به جای آورده شود و مردم روزه شکرانه بگیرند که روزه این روز معادل شصت سال عبادت است.

امام رضا(ع) فرمود:

«روز غدیر در میان اهل آسمان مشهورتر است تا میان اهل زمین... اگر مردم ارزش این روز را می‌دانستند، بی‌تردید فرشتگان در هر روز ده بار با آنان مصافحه می‌‏کردند.»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۵۳
مریم نوروزی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۲۸
مریم نوروزی

آنکه بیشتر می‌خواند، بهتر می‌اندیشد، وقتی بهتر اندیشید، نقش بهتری در جامعه ایفا می‌کند

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مراسم افتتاحیه دور سوم و چهارم مدرسه تابستانی خواندن گفت: ما در نهاد کتابخانه‌ها به دنبال ایجاد جریان عمومی مطالعه در کشور هستیم و برای این کار در حال فعالیت‌های مختلفی هستیم.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دور سوم و چهارم مدرسه تابستانی خواندن با سخنرانی علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد و حضور دکتر مهردخت وزیرپور کشمیری مشاور دبیرکل؛ دکتر امین متولیان معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات؛ دکتر محمد جوهرچی مدیرکل پژوهش؛ محمدهادی ناصری‌طاهری مدیرکل روابط عمومی و اموربین‌الملل، حسین اکبری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی و 117 کتابدار از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار ‌شد.

علیرضا مختارپور در این مراسم ضمن خیر مقدم به فراگیران دور سوم و چهارم گفت: فصل ممیز انسان از دیگر جانداران تفکر و تعقل است. انسان وقتی با خودش فکر می‌کند، در واقع با خودش گفت و گو می‌کند. بنابراین هر چقدر دایره کلمات و لغات فرد بیشتر باشد،کیفیت اندیشیدن نیز بهتر مى‌شود.

وی اضافه کرد: پس کسانی بهتر می‌اندیشند که کلمات بیشتری می‌دانند.یکی از راه‌های افزودن به دایره کلمات مطالعه است. پس آنکه بیشتر می‌خواند، بهتر می‌اندیشد، وقتی بهتر اندیشید، نقش بهتری در جامعه ایفا می‌کند. در اینجا نقش استادان و معلمان پررنگ تر می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خطاب به حاضران در دوره سوم و چهارم مدرسه تابستانی خواندن گفت: شما از میان هزاران کتابدار نخبه کشور انتخاب شدید تا از محضر استادان دانشمند و آگاه بهره ببرید و علاوه بر افزایش آگاهی‌های خود به شهرهای خود برگردید و موجبات خدمات بهتر شوید.

وی با رد این نظر که در یک مقطع زمانی برای بالا بردن سرانه مطالعه بعضی کارشناسان پیشنهاد دادند خواندن در فضای مجازی، پیامک ها و زیرنویس های تلویزیون هم جزو آمار بیاید، گفت: خواندن باید مستمر و از روی تعقل و اراده باشد. ما در نهاد کتابخانه ها به دنبال ایجاد جریان عمومی مطالعه در کشور هستیم و برای این کار در حال فعالیت های مختلفی هستیم.

«مدرسه تابستانی خواندن» یکی از برنامه‌های «طرح ملی خواندن» است که از سال گذشته به همت معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با هدف غنای بیش از پیش کتابخانه‌ها و تربیت و آماده‌سازی کتابداران علاقمند برای ایفای نقش کلیدی مروجان خواندن در جامعه برگزار می‌شود. دور سوم و چهارم مدرسه تابستانی خواندن از 14 تا 17 شهریور ماه در مشهد مقدس برگزار می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۲۳
مریم نوروزی

شهادت امام محمد باقر,سالروز شهادت امام محمد باقر

سالروز شهادت امام محمد باقر ( علیه السلام )
هفتم ماه ذی الحجه مصادف است با سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت حضرت امام محمد باقر (( علیه السلام )) ، شهادت این بزرگوار را به تمامی ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت می گوییم .


امام باقر علیه السلام :
«إِنَّما یُداقُّ اللّهُ الْعِبادَ فِى الْحِسابِ یَوْمَ الْقِیمَةِ عَلى قَدْرِ ما آتاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ فِى الدُّنْیا.»:
خداوند در روز قیامت در حساب بندگانش، به اندازه عقلى که در دنیا به آنها داده است، دقّت و باریک بینى مى کند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۰۲
مریم نوروزی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۳۵
مریم نوروزی

Image result for ‫شهاد ت امام جواد‬‎

شهادت امام جواد علیه السلام

امام جواد (ع) در سن 8 سالگی به مدت 16 سال امامت را بر عهده داشت و مکتب علمی، اجتماعی شیعه را جلوه خاص بخشید. شهادت آن بزرگوار پایانی است بر تلاشهای چشمگیر ایشان که عباسیان را آنچنان غافلگیر نمودکه نتوانستند حضرت را تحمل نمایند و سرانجام با توطئه معتصم به شهادت رسید.

تاریخ شهادت: 30 ذیقعده سال 220 هجری

تولد و دوران امامت ایشان:
امام محمد بن علی (ع) معروف به جواد الائمه، تقی و جواد و مکنی به ابوجعفر ثانی
 
  در دهم رجب دیده به جهان گشود . نام پدرش امام علی بن موسی الرضا (ع) امام هشتم شیعیان و مادرش خیزران می‏باشد.

امام محمد تقی (ع) پس از شهادت پدرش امام رضا (ع) درسال 203 قمری، مقام منیع   امامت را در هشت‏ سالگی بر عهده گرفت و آن را به راستی و درستی هدیت کرد و به مقصد  عالی رسانید. مامون عباسی (هفتمین خلیفه سلسله عباسیان) پس از شهادت امام رضا (ع( از امام جواد (ع) دل جویی کرد و دخترش ام الفضل را به عقد وی درآورد.

چگونگی شهادت: 
معتصم، خلیفه عباسی و جعفر، پسر مأمون، سمی را در انگور تزریق کردند و برای ام‏فضل فرستادند. ام فضل نیز آن را در میان کاسه‏ای گذاشت و جلو امام جواد علیه‏السلام نهاد و از آن انگور بسیار توصیف کرد. سرانجام آن حضرت از انگور خورد و طولی نکشید که آثار سم را در خود احساس کرد. در همان حال ام‏فضل پشیمان شد و گریه کرد. حضرت به او فرمود: «چرا گریه می‏کنی؟ اکنون گریه تو سودی ندارد. ین را بدان که به سبب ین جنیت، به چنان دردی مبتلا می‏شوی که هرگز علاج ندارد و چنان به تنگدستی افتی که جبران‏پذیر نباشد». بر اثر نفرین آن حضرت، ام‏فضل به دردی بیمار شد که همه اموالش را در راه معالجه آن مصرف کرد، ولی سودی نبخشید و با نکبت بارترین وضع به هلاکت رسید. برادرش جعفر نیز در حال مستی به چاه افتاد و جسد بی‏جانش را از چاه بیرون آوردندادامه....

مرقد مطهر امام جواد علیه السلام
امام جواد علیه السلام  در کنار جدش امام کاظم (ع) در مقابر  قریش شهر بغداد - که امروز به آن کاظمین می‏گویند - دفن گردید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۲۹
مریم نوروزی

رنگ خدایی
نویسنده: حسین خادم پور آرانی
ناشر: موسسه انتشارات کتاب نشر
تعداد صفحات: 12
نوبت و سال انتشار: 1391
چکیده: 
کتاب داستان رنگ خدایی ویژه کودکان سالهای ابتدایی دبستان نگاشته شده است. نویسنده در ابتدا اینگونه می نویسد: کتاب حاضر را تقدیم می کنم به مادرم که به من آموخت خدایی ترین رنگ، رنگ فطرت است.
توضیحات: 
کودکان-سالهای ابتدایی دبستان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۵۲
مریم نوروزی

اولین قلک من

نویسنده: رضا رضایی نصیر
ناشر: موسسه انتشارات کتاب نشر
تعداد صفحات: 12
نوبت و سال انتشار: 1391
چکیده: 
این کتاب داستانی است با محتوای آموزش پس انداز برای کودکان سالهای ابتدایی دبستان و کودکان را در خصوص نحوه استفاده از پولی که در اختیارشان قرار می گیرد آشنا می کند.

توضیحات: 
کودکان-سالهای ابتدایی دبستان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۵۱
مریم نوروزی

شر شر شعر بارون

نویسنده: تقی متقی
ناشر: موسسه انتشارات کتاب نشر
تعداد صفحات: 12
نوبت و سال انتشار: 1391
چکیده: 
مجموعه شعر خردسال شر شر شعر بارون ویژه خردسالان پیش از دبستان سروده شده است.

توضیحات: 
خردسال پیش از دبستان-شعر
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۵۰
مریم نوروزی