کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

این وبلاگ برای معرفی کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار در فضای مجازی و ارتباط با اعضای کتابخانه و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است.
شرایط عضویت:
ارائه کارت ملی
یک قطعه عکس جدید
پرداخت مبلغ حق عضویت سالانه (8000 تومان)
پرکردن فرم عضویت
نشانی:
گلبهار-میدان غدیر-غدیر 1-طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین(ع)
تلفن: 38323239- 051
ساعت کاری کتابخانه در نیمه اول سال: شنبه تا 5شنبه 8 صبح الی19
ساعت کاری کتابخانه نیمه دوم سال:شنبه تا 5شنبه 7:30صبح الی 18
ساعت کاری روز 5شنبه کتابخانه از 8 صبح الی 13 می باشد.

بایگانی

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

 گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چناران، دومین جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرهای گلبهار و گلمکان در محل بخشداری گلبهار برگزار گردید.

سیدمسعود موسوی رییس اداره کتابخانه های عمومی چناران با اعلام این خبر افزود: دستور کار اصلی این جلسه پیگیری اجرایی کردن تفاهم نامه اداره کل کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش استان بود و با عنایت به بازگشایی مدارس مقرر شد برنامه های مشترکی توسط کتابخانه های عمومی و مدارس به صورت هفتگی اجرایی گردد.

وی هدف از اجرای این برنامه های فرهنگی مشترک را ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی در بین عموم مردم بویژه دانش آموزان ذکر کرده و خاطرنشان کرد: در این جلسه به پیشنهاد رییس آموزش و پرورش گلبهار مقرر شد رییس اداره کتابخانه های عمومی هر هفته یک روز در مدارس بخش گلبهار حضور یافته و با دانش آموزان و فرهنگیان در مورد اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفتگو نماید.

همچنین با توجه به پرداخت هزینه عضویت 100 دانش آموز در کتابخانه سلمان فارسی گلبهار توسط شهرداری این شهر، مقرر شد اداره آموزش و پرورش نسبت به معرفی 100 دانش آموز بی بضاعت جهت ثبت نام رایگان در کتابخانه سلمان فارسی اقدام نماید. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز برای اهدای 2 سری از کتب شهید مطهری به کتابخانه های سلمان فارسی گلبهار و شهید سید یحیی حسینی گلمکان قول مساعد داد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۱:۰۳
مریم نوروزی

Image result for ‫تصاویر امر به معروف و نهی از منکر‬‎

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۵ ، ۲۱:۱۴
مریم نوروزی

هم‌زمان با فرا رسیدن هفته‌ی کتاب، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان همایش دو روزه‌ی «با من بخوان» را برگزار خواهد کرد. در این همایش که 20 و 21 آبان‌ماه 1395 در محل سالن همایش سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی ایران با پشتیبانی و همکاری کتابخانه ملی و شرکت عمران آذرستان، اجرا می‌شود، ضمن معرفی برنامه‌ی «با من بخوان»، گزارش‌هایی از اجرای این برنامه در مناطق دوردست و محروم ارائه خواهد شد و دستاوردها و تجربه‌های برنامه‌های «خواندن با نوزاد و نوپا» و  «تقویت سواد پایه از راه ادبیات» به اشتراک گذاشته می‌شود. نوش‌آفرین انصاری دبیر شورای کتاب کودک و استاد کتابداری و اطلاع رسانی، زهره قایینی، سرپرست برنامه‌ی «با من بخوان» و عضو هیئت مدیره‌ی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان، محمدهادی محمدی نویسنده و پژوهشگر، و ماریت تورن‌کویست، تصویرگر هلندی – سوئدی از سخنرانان اصلی این گردهم‌آیی خواهند بود. جایزه‌ی «جبار باغچه‌بان، همزاد سیمرغ» که از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با پشتیبانی شرکت عمران آذرستان به تازگی پایه‌گذاری شده است، برای نخستین بار در این همایش به ده  آموزگار-مروج خلاق از مناطق دوردست ایران اهدا می شود. این آموزگاران در چارچوب برنامه‌ی «با من بخوان» گام‌های بلند و موثری در راستای ترویج کتابخوانی در میان کودکان برداشته‌اند.

در بخش دیگری از این همایش کارشناسان با من بخوان در میزگردی به موضوع چالش‌های ترویج کتابخوانی در مناطق دور دست می‌پردازند. در حاشیه این همایش نیز نمایشگاهی از عکس‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای برنامه «با من بخوان» برپاست تا علاقه‌مندان را هرچه بیشتر با اهداف برنامه و اهمیت و تاثیر ادبیات و کتاب کودک در رشد عاطفی، اجتماعی و آموزشی کودکان آشنا کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۵ ، ۲۱:۰۹
مریم نوروزی

عکس محرم,عکس های محرم,عکس ماه محرم

چرا محرم؟!

پیش از اسلام عرب، جنگ در این ماه را حرام می‌دانست و ترک مخاصمه می‌کرد؛ لذا از آن زمان این ماه بدین اسم نامگذاری شد.(1) و روز اول محرم را اول سال قمری قرار دادند.(2) در توضیح این که چرا ماه‌های دیگر که جنگ در آنها حرام است، محرم نامیده نمی‌شود می‌توان گفت: چون ترک جنگ از این ماه شروع می‌شد به آن محرم گفتند.

 

این ماه در مکتب تشیع یادآور نهضت حضرت سیدالشهدا و حماسه‌ جاودان کربلاست.

 

این ماه، یادآور دلاورمردی‌های یاران با وفای اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، فداکاری‌های زینب کبری(سلام الله علیها)، حضرت سجاد(علیه السلام)، و همه‌ اسرای کاروان امام حسین(علیه السلام)، است. این ماه، یادآور خطبه‌ها و شعارهای آگاهی‌بخش سالار شهیدان، نطق آتشین حضرت زینب(سلام الله علیها) و خطابه‌ غرّای زین العابدین(علیه السلام)، است.

این ماه، یادآور استقامت حبیب بن مظاهر و شهادت عون و جعفر است.

آری این ماه، ماه پیروزی حق بر باطل است.


محرم از منظر ائمه(علیهم السلام)

شیعیان از امام رضا(علیه السلام)، چنین نقل شده است:

«وقتی محرم فرا می‌رسید، پدرم خندان دیده نمی‌شد، حزن و اندوه تا پایان دهه‌ اول بر او غالب بود و روز عاشورا، روز حزن و مصیبت و گریه ایشان بود.»

همچنین حضرت امام رضا(علیه السلام) درباره‌ عاشورا می‌فرماید:

«کسی که عاشورا روز مصیبت و اندوه و گریه‌اش باشد، خداوند قیامت را روز شادمانی و سرور او قرار خواهد داد.»

 

اعمال شب اول ماه محرم

 نماز: این شب چند نماز دارد که یکی از آنها به شرح ذیل است:

دو رکعت، که در هر رکعت بعد از حمد یازده مرتبه سوره‌ توحید خوانده شود.

 

در فضیلت این نماز چنین آمده است:

«خواندن این نماز و روزه داشتن روزش موجب امنیّت است و کسی که این عمل را انجام دهد، گویا تمام سال بر کار نیک مداومت داشته است.»

2ـ احیای این شب.

 

 نیایش و دعا.

 

روز اول محرم

اول محرم هر سال اولین روز سال قمری است. از امام محمدباقر(علیه السلام) روایت شده است: «آن کس که این روز را روزه بدارد، خداوند دعایش را اجابت می‌کند، همانگونه که دعای زکریا(علیه السلام) را اجابت کرد.»(8)

دو رکعت نماز خوانده شود و پس از آن سه بار دعای زیر قرائت گردد:

«ای خدا، شما قدیمی هستند و این سال نو Vasilk عصمت شیطان و قدرت این خود به سمت شر تمایل» (9)؛ Baralha! توو Khaddaa قدیمی و Jaodani و وین سال، سال نو استه، BL توو تو Mejoahm تلخ DER وین سال BL دیو یاد داشته باشید من، و عدالت همان امارت (Rahnmaya Cunnindh) من می خواهم پ عروس سازی.

 

روز دوم محرم

در چنین روزی کاروان امام حسین(علیه السلام) در سال 61 ه‍ .ق وارد سرزمین کربلا شد و با ممانعت لشکر حرّ مجبور به توقّف در آنجا گردید.

 

روز سوم محرم

از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) نقل شده است:

«هر کس در این روز روزه بگیرد، خداوند دعایش را اجابت کند.»

در آن روز سپاه عمر بن سعد وارد کربلا شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۵ ، ۱۰:۲۲
مریم نوروزی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۵ ، ۱۷:۳۰
مریم نوروزی

تقدیر جناب آقای افضلی معاون اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چناران و مسوول کتابخانه عمومی باقرالعلوم علیه السلام از جناب آقای حمید رحمانی مدیر عامل شرکت تعاونی روستایی دهیاری های بخش مرکزی چناران بابت ارائه کتاب در نشست کتابخوان 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۵ ، ۱۷:۲۸
مریم نوروزی


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۵ ، ۱۳:۴۴
مریم نوروزی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۵ ، ۱۳:۴۱
مریم نوروزی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۵ ، ۱۱:۰۸
مریم نوروزی

«جانستان کابلستان» تلاشی در جهت احیای قالب سفرنامه‌نویسی

رضا امیرخانی نویسنده نام‌آشنای ادبیات کشور با معرفی کتاب «جانستان کابلستان» در پویش کتاب‌خوان مجازی شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، رضا امیرخانی در ویدئویی {اینجــا} برای طرح کتاب‌خوان مجازی، ضمن معرفی «جانستان کابلستان» با اشاره به فراموش شدن و رنگ باختن سفرنامه‌نویسی در سال‌های اخیر، نگارش این کتاب را بازگشتی به این ژانر مهم و از یاد رفته و احیای آن عنوان کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۵ ، ۱۱:۰۷
مریم نوروزی