کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

این وبلاگ برای معرفی کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار در فضای مجازی و ارتباط با اعضای کتابخانه و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است.
شرایط عضویت:
ارائه کارت ملی
یک قطعه عکس جدید
پرداخت مبلغ حق عضویت سالانه (8000 تومان)
پرکردن فرم عضویت
نشانی:
گلبهار-میدان غدیر-غدیر 1-طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین(ع)
تلفن: 38323239- 051
ساعت کاری کتابخانه در نیمه اول سال: شنبه تا 5شنبه 8 صبح الی19
ساعت کاری کتابخانه نیمه دوم سال:شنبه تا 5شنبه 7:30صبح الی 18
ساعت کاری روز 5شنبه کتابخانه از 8 صبح الی 13 می باشد.

بایگانی

۲۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۴۹
صدیقه حسینائی

روز شعر و ادب پارسی

روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است.

 

شعر و ادبیات فارسی

در فرهنگ ما، زندگی با شعر آغاز و با شعر بدرقه می شود. کودک در گاهواره، لالایی می شنود و از همان آغاز به شعر اُنس می گیرد و پس از مرگ نیز، آرایه مزارش، شعری است که برایش می سرایند و چه بسا خود پیش از مرگ برای خویش شعری می سُراید. این آمیختگی ما با شعر و تأثیری که شعر بر فرهنگ و روحیات و رفتار ما می گذارد، ضرورت پرداختن به آن و ضرورت پاسداری از حریم این عنصر اعجاز آفرین را بیشتر روشن می سازد.

 

زبان و ادبیات فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام و زبان حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی، با هزاران آثار گران سنگ در زمینه های مختلف ادبی، عرفانی، فلسفی، کلامی، تاریخی، هنری و مذهبی همواره مورد توجه و اعتقاد ایرانیان و مردمان سرزمینهای دور و نزدیک بوده است. علیرغم حوادث و رویدادهای پر تب و تاب و گاه ناخوشایند، باز هم این زبان شیرین و دلنشین در دورترین نقاط جهان امروزه حضور و نفوذ دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۲۲
صدیقه حسینائی

کارگاه قصه گویی با حضور اعضای کودک کتابخانه سلمان فارسی گلبهار در تاریخ سه شنبه 21 شهریورماه توسط آقای مهندس صدرزاده، مسئول کتابخانه سلمان فارسی گلبهار برگزار گردید. 


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۳۹
صدیقه حسینائی

علاقه مندان به کتاب و مطالعه،از آن دسته افرادی هستند که در بیشتر مکانها،کتاب مورد علاقه یا مورد مطالعه خویش را با خود حمل می کنند و علاقه به مطالعه در بیشتر بخش های زندگی آنها به چشم می آید.

به تازگی طراحان وسایل جانبی دکوراسیون،وسایل و اشیای متفاوتی را برای علاقه مندان مطالعه و کتاب به بازار فرستاده اند،تا این افراد آیتم هایی از علاقه مندی خود را در اطرافشان داشته باشند و از آنها استفاده کنند.

تنظیم: مهدوی نسب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۲۸
صدیقه حسینائی

جلسه قصه گویی با حضور اعضای کودک کتابخانه سلمان فارسی گلبهار در تاریخ دوشنبه 20 شهریور امسال برگزار گردید. در این جلسه قصه کتاب "می می نی، چه دوست نازنینی" برای کودکان و با زبانی کودکانه باز گویی و خوانده شد و در پایان با مشارکت کودکان شرکت کننده به سوالاتی که در پایان کتاب مطرح شده بود پاسخ داده شد. همچنین با کودکان بازی هایی چون آموزش نقشه خوانی توسط مادران انجام شد. هدف از برگزاری این سلسله جلسات آموزش مطالب مفید به کودکان در قالب قصه و در جمعی دوستانه و صمیمی است.

تنظیم: مهدوی نسب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۳۷
صدیقه حسینائی

تنظیم: مهدوی نسب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۰۰
صدیقه حسینائی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۳۰
فاطمه فاضلی مقدم

حدیثی درباره ی کودکی حضرت هادی است، که نمی دانم شنیده اید یا نه؛ وقتی معتصم در سال ۲۱۸ هجری، حضرت جواد را دو سال قبل از شهادت ایشان از مدینه به بغداد آورد، حضرت هادی که در آن وقت شش ساله بود، به همراه خانواده اش در مدینه ماند. پس از آن که حضرت جواد به بغداد آورده شد، معتصم از خانواده حضرت پرس وجو کرد و وقتی شنید پسر بزرگ حضرت جواد، علی بن محمد، شش سال دارد، گفت این خطرناک است؛ ما باید به فکرش باشیم. معتصم شخصی را که از نزدیکان خود بود، مأمور کرد که از بغداد به مدینه برود و در آن جا کسی را که دشمن اهل بیت است پیدا کند و این بچه را بسپارد به دست آن شخص، تا او به عنوان معلم، این بچه را دشمن خاندان خود و متناسب با دستگاه خلافت بار بیاورد.این شخص از بغداد به مدینه آمد و یکی از علمای مدینه را به نام «الجنیدی»، که جزو مخالف ترین و دشمن ترینِ مردم با اهل بیت علیهم السّلام بود - در مدینه از این قبیل علما آن وقت بودند - برای این کار پیدا کرد و به او گفت من مأموریت دارم که تو را مربی و مؤدبِ این بچه کنم، تا نگذاری هیچ کس با او رفت و آمد کند و او را آن طور که ما می خواهیم، تربیت کن. اسم این شخص - الجنیدی - در تاریخ ثبت است. حضرت هادی هم - همان طور که گفتم - در آن موقع شش سال داشت و امر، امر حکومت بود؛ چه کسی می توانست در مقابل آن مقاومت کند.بعد از چند وقت یکی از وابستگان دستگاه خلافت، الجنیدی را دید و از بچه یی که به دستش سپرده بودند، سؤال کرد. الجنیدی گفت: بچه؟! این بچه است؟! من یک مسأله از ادب برای او بیان می کنم، او باب هایی از ادب را برای من بیان می کند که من استفاده می کنم! این ها کجا درس خوانده اند؟! گاهی به او، وقتی می خواهد وارد حجره شود، می گویم یک سوره از قرآن بخوان، بعد وارد شو - می خواسته اذیت کند - می پرسد چه سوره یی بخوانم. من به او گفتم سوره ی بزرگی؛ مثلاً سوره ی آل عمران را بخوان؛ او خوانده و جاهای مشکلش را هم برای من معنا کرده است! این ها عالمند، حافظ قرآن و عالم به تأویل و تفسیر قرآنند؛ بچه؟!ارتباط این کودک - که علی الظاهر کودک است، اما ولی اللَّه است؛ «وآتیناه الحکم صبیّا» با این استاد مدتی ادامه پیدا کرد و استاد شد یکی از شیعیان مخلص اهل بیت!
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۲۹
فاطمه فاضلی مقدم

به اطلاع عموم مردم فرهیخته گلبهار میرساند کتابخانه سلمان فارسی گلبهار در نظر دارد به منظور پرکردن اوقات فراغت کودکان عزیز این شهر سلسله جلسات قصه گویی به شرح زیر برگزار کند.

روزهای یک شنبه 19 شهریور و سه شنبه 21 شهریور ساعت 17:30 عصر

روزهای دوشنبه 20 شهریور و چهار شنبه 22 شهریور ساعت 10:30 صبح

از مادران و کودکان دعوت به عمل می آید در این مراسم شرکت نمایند.

تنظیم: مهدوی نسب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۰۷
صدیقه حسینائی


برگزاری نمایشگاه کتاب تخصصی غدیرخم به مناسبت آغاز دهه ولایت در کتابخانه سلمان فارسی گلبهار-جامعه وقتى فرزانگى و سعادت مى‌یابد که مطالعه، کار روزانه‌اش باشد.

تنظیم: مهدوی نسب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۵۶
صدیقه حسینائی