کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

این وبلاگ برای معرفی کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار در فضای مجازی و ارتباط با اعضای کتابخانه و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است.
شرایط عضویت:
ارائه کارت ملی
یک قطعه عکس جدید
پرداخت مبلغ حق عضویت سالانه (8000 تومان)
پرکردن فرم عضویت
نشانی:
گلبهار-میدان غدیر-غدیر 1-طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین(ع)
تلفن: 38323239- 051
ساعت کاری کتابخانه در نیمه اول سال: شنبه تا 5شنبه 8 صبح الی19
ساعت کاری کتابخانه نیمه دوم سال:شنبه تا 5شنبه 7:30صبح الی 18
ساعت کاری روز 5شنبه کتابخانه از 8 صبح الی 13 می باشد.

بایگانی

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چناران همزمان با برگزاری  هشتمین جشنواره رضوی،میز جشنواره به همت کتابداران کتابخانه   شهرگلبهاربا هدف ترویج سبک زندگی رضوی در محل کتابخانه برای آشنایی بیشتر اعضا با منابع جشنواره رضوی قرار داده شد.

شرکت کنندگان در رده سنی نوجوان، جوان و بزرگسال می‌توانند هریک از منابع معرفی شده را انتخاب و به سوالات آن پاسخ دهند،  پاسخنامه ارسالی باید در یکی از قالب‌های فردی یا خانوادگی (۲، ۳، ۴، ۵ نفره و بیشتر) تکمیل و ارسال شود و تکمیل مشخصات فردی (مشخصات شناسنامه‌ای، کد ملی، تحصیلات، نشانی کامل پست الکترونیکی، شماره تلفن ثابت و همراه) در پاسخنامه الزامی است.

کودکان هم می توانند در دو بخش  در این جشنواره شرکت کنندروش اول به صورت تصویرسازی (نقاشی) از جذاب‌ترین بخش کتاب به انتخاب کودک است و در روش دوم ضبط و ارسال فایل ویدئویی از معرفی کتاب‌ها همراه با خوانش جذاب ترین بخش‌های کتاب به انتخاب خود شرکت کنندگان .

شرکتکنندگان می‌توانند پاسخنامه‌های خود را تا ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۷ به یکی از کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشورتحویل دهند همچنین داوری آثار هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ۱۵ مرداد سال جاری آغاز می شود.

اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه ولایت (دهه اول شهریور) با حضور افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برگزار خواهد شد..هاشمی زاده دررابطه با جوایز هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی بیان کرد: تقدیر از ۳۱۳ نفر از برگزیدگان بخش انفرادی با اهدای لوح سپاس و تندیس و جایزه یک میلیون ریالی و همچنین ۸ جایزه ویژه به ۸ برگزیده بخش خانوادگی از برنامه های مراسم اختتامیه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۴۷
ناهید هاشمی زاده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۱۸
ناهید هاشمی زاده

ماه هشتم



نوان کتاب: ماه هشتم ( زندگینامه کوتاه و مستند امام رضا علیه السلام)

نویسنده: مهدی غلامعلی

انتشارات: مؤسسه علمی - فرهنگی دارالحدیث/ تعداد صفحات: ۱۴۰

حقیقت آن است که مأمون نتوانست به تمام اهداف خویش در ولایت عهدی امام رضا علیه السلام دست یابد. او از سویی بنی عباس را از دست داده بود و از سوی دیگر نتوانست بنی هاشم و علویان را به خود متمایل سازد. خراسان ـ منطقه ای در شرق عالم اسلامی آن روز ـ نمی توانست برای همیشه پایتخت کشور اسلامی باشد. از این رو باید به بغداد، مرکز حکومت باز می گشت. اما در مقابل خویش موانع متعددی می دید. او باید با امام رضا علیه السلام چگونه برخورد می کرد؟

سه راه در مقابل او بود: نخست آنکه امام رضا علیه السلام را همراه خود به بغداد ببرد. دوم و سوم آنکه امام رضا را در خراسان و یا مدینه ساکن کند.  

ماه هشتم، که یکی از منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی است، براساس متون معتبر تاریخی و روایی و به شکلی خوش خوان و کوتاه نگارش شده است. تنظیم مطالب زندگی نامه امام از ولادت تا شهادت در ۵۵ بخش (به تعداد سال‌های عمر شریف آن حضرت) است. شیوه نویسنده، بیان مطالب مهم و علمی با بیانی ساده است. بنابراین زبان متون تاریخی ـ روایی را امروزی کرده و بنا را بر گزیده گویی و اختصار در هر بخش گذاشته است.

علاقه‌مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

همچنین علاقه مندان می توانند پرسشنامه و فایل PDF منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (www.iranpl.ir) دریافت کنند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۱۶
ناهید هاشمی زاده

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چناران ، نشست کتابخوان ، و برپایی نمایشگاه کتاب ماه مبارک رمضان، از جمله برنامه های فرهنگی صورت گرفته در ایام ماه مبارک رمضان درکتابخانه سلمان فارسی شهر جدید گلبهاربود. در این نشست6 کتاب به همت نمازگزاران  درمسجد زین العابدین گلبهار معرفی شد:

" چگونه باید روزه گرفت؟"/ ارائه توسط : زهرا یوسفی(عضو کتابخانه )، "شهر خدا" /ارائه توسط عصمت زارع (عضو کتابخانه) "ماه رمضان ماه خدا" /ارائه توسط : زهرا حاجی محمودی(عضو کتابخانه )،" روزه عارفان"/ ارائه توسط :عالیه طهماسبی(عضو کتابخانه )، " راهنمای جامع روزه داری"/ ارائه توسط : ناهید هاشمی زاده(کتابدار ) "با امام در میهمانی خدا/ارائه توسط فاطمه فاضلی مقدم(عضو  کتابخانه)

کتابدار کتابخانه سلمان فارسی با اشاره به جایگاه قداست مساجد در دین مبین اسلام اظهار داشت:مساجد بهترین مراکز  فعال در حوزه  های فرهنگی هستند. وی افزود:در مساجد ظرفیت برگزاری برنامه های  متعددی در زمینه های گوناگون فرهنگی وجود دارد. و نبایدجایگاه و نقش مردم در مدیریت خانه های خدا کمتر شود.


نشست کتابخوان(2
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۳۵
ناهید هاشمی زاده

برنامه کتابخانه ها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۳۲
ناهید هاشمی زاده


برنامه کتابخانه‌ها


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۱۴
ناهید هاشمی زاده
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۰۵
ناهید هاشمی زاده