کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

این وبلاگ برای معرفی کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار در فضای مجازی و ارتباط با اعضای کتابخانه و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است.
شرایط عضویت:
ارائه کارت ملی
یک قطعه عکس جدید
پرداخت مبلغ حق عضویت سالانه (8000 تومان)
پرکردن فرم عضویت
نشانی:
گلبهار-میدان غدیر-غدیر 1-طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین(ع)
تلفن: 38323239- 051
ساعت کاری کتابخانه در نیمه اول سال: شنبه تا 5شنبه 8 صبح الی19
ساعت کاری کتابخانه نیمه دوم سال:شنبه تا 5شنبه 7:30صبح الی 18
ساعت کاری روز 5شنبه کتابخانه از 8 صبح الی 13 می باشد.

بایگانی

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است


به  اطلاع اعضای محترم کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار می رساند؛

ساعت کاری کتابخانه به شرح ذیل می باشد .


ساعات کاری کتابخانه (نیمه نخست سال): 


شنبه تا چهارشنبه: 7:30 تا 19:00


پنجشنبه: 7:30 تا 13:00


ساعات کاری (نیمه دوم سال):

 
شنبه تا چهارشنبه: 7:30 تا 18:30


پنجشنبه: 7:30 تا 12:30


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۵ ، ۱۹:۰۳
مریم نوروزی

کتاب خوب چه ویژگی هایی دارد؟

کتاب خوب چه ویژگی هایی دارد؟


خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): امروزه با پیشرفت و متمدن شدن جوامع بشری و وجود کتاب های الکترونیکی و کتابخانه های مجازی ، کتاب های کاغذی نه تنها جایگاه خود را از دست نداده اند بلکه هر روز بیشتر ازگذشته مورد توجه قرار می گیرند...

گرچه هر کتابی ارزش یک بار خوانده شدن را دارد، اما هستند کتاب هایی که نه تنها چندین بار چاپ مجدد،بلکه در تمام دنیا شناخته 
و به زبان های دیگر هم ترجمه می شوند و هر نوع مخاطبی را جذب خود می کنند . این کتاب ها ویژگی هایی دارند و شاید نویسندگانی که کتاب هایشان با استقبال کمی روبرو ست از درک آن غافلند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۵ ، ۱۱:۴۳
مریم نوروزی

ضرورت هم افزایی دستگاه ها و ادارات برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سال خواندن

دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان چناران به ریاست فرماندار در محل فرمانداری برگزار گردید. در این جلسه پرویزیان فرماندار شهرستان چناران با اشاره به نقش کتاب و کتابخوانی در کاهش آسیب های اجتماعی، خواستار توزیع کتابهایی با این موضوع در بین مردم بویژه روستائیان شهرستان گردید. وی ضمن تأکید بر برنامه محور بودن فعالیت ها در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، از همه دستگاه ها و ادارات خواست متناسب با شعار سال برای افزایش سرانه مطالعه و دعوت مردم به کتاب و کتابخوانی، "اقدام و عمل" نمایند. وی همچنین به تأکید قانون گذار برای پرداخت نیم درصد از کل درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی

اشاره و از شهرداران خواست نسبت به تسویه بدهی های خود و واریز به موقع حق نیم درصد کتابخانه های عمومی اقدام نمایند. در ادامه سیدمسعود موسوی، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چناران، به اهمیت پرداخت به موقع سهم نیم درصد توسط شهرداران اشاره و آن را در انجام صحیح وظایف فرهنگی و پیگیری امور جاری کتابخانه ها بسیار مهم و اساسی دانست. وی با بر شمردن اقدامات این اداره در زمینه راه اندازی و تجهیز کتابخانه های عمومی در حدود 10روستا، به سند سیاست های سال 95 که از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به نام "سال خواندن" نامیده شده اشاره و بر نقش محوری کتابخانه های عمومی به عنوان مرکز اصلی اجرای این سیاست ها و تحقق سند سال خواندن تأکید کرد. موسوی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، خواستار هم افزایی دستگاه ها در اجرای هرچه پرشورتر این مسابقات شده و اهمیت حضور گسترده عموم مردم شهرستان چناران به عنوان میقات الرضا علیه السلام در این مسابقات را یادآور گردید.

  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۵ ، ۰۸:۵۹
فاطمه فاضلی مقدم

سخنرانی رییس اداره کتابخانه های عمومی چناران در جلسه دهیاران شهرستان

سید مسعود موسوی رییس اداره کتابخانه های عمومی چناران با حضور در جلسه دهیاران بخش مرکزی و بخش گلبهار شهرستان چناران، پیرامون اهمیت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و نقش کتابخانه های عمومی در ارتقای فرهنگی مردم سخنرانی کرد. وی با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در موضوع کتاب و کتابخوانی، از دهیاران خواست با کمک شوراهای اسلامی و اهالی روستاها نسبت به راه اندازی کتابخانه های عمومی در سطح روستای خود اقدام نمایند. وی همچنین به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره و از دهیاران خواست برای تبلیغ و شرکت هرچه بیشتر مردم در این مسابقات کتابخوانی اهتمام لازم را مبذول دارند. گفتنی است در این جلسه که فرماندار و تعدادی از رؤسای ادارات شهرستان نیز حضور داشتند، کتاب ارزشمند " من و کتاب" که شامل سخنان مقام معظم رهبری در بحث اهمیت کتاب و کتابخوانی است،برای حاضرین معرفی گردید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۵ ، ۰۸:۵۸
فاطمه فاضلی مقدم

با توجه به استقبال گسترده مردم:

مهلت شرکت اینترنتی در مسابقه کتابخوانی رضوی تا 30 تیرماه تمدید شد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی از شرکت  بیش از 200 نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان چناران خبر داد و افزود: فرصت شرکت اینترنتی در این مسابقه تا پایان تیرماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ندای چناران، رییس اداره کتابخانه های عمومی با بیان اینکه مهلت شرکت در این جشنواره تا 20 تیرماه بود، گفت: با توجه به استقبال بسیار خوب مردم، شرکت به روش اینترنتی(آنلاین) تا 30تیرماه تمدید شد.

وی با بیان اینکه شرکت در مسابقه به صورت اینترنتی رایگان است، خاطرنشان کرد برای دانلود این کتب و شرکت اینترنتی در این مسابقات علاقه‌مندان می‌توانند به صورت فردی و خانوادگی به وبلاگ کتابخانه عمومی باقرالعلوم علیه‌السلام چناران به به آدرسchenaran-lib.blogfa.com، کتابخانه سلمان فارسی گلبهار  و کتابخانه شهید سید یحیی حسینی گلمکان به آدرس ketabkhanegolmakan.blogfa.com و یا به سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به آدرس www.mashadpl.ir و یا سایت جشنواره بین‌المللی امام رضاعلیه‌السلام به آدرس  www.shamstoos.irمراجعه نمایید.

لازم به ذکر است اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در دهه کرامت خواهد بود و به برگزیدگان هدایای ارزشمندی اهداء می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۵ ، ۰۸:۵۶
فاطمه فاضلی مقدم

تبلیغ مسابقات کتابخوانی رضوی و ارسال کتب دیجیتال توسط کتابداران کتابخانه های عمومی چناران با راه اندازی ایستگاه فرهنگی در حاشیه راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی چناران، همزمان با راهپیمانی بزرگ روز جهانی قدس، کتابداران کتابخانه های عمومی چناران اقدام به راه اندازی یک ایستگاه فرهنگی  در مقابل کتابخانه باقرالعلوم علیه السلام نمودند. سیدمسعود موسوی رییس اداره کتابخانه های عمومی چناران با اعلام این خبر افزود: کتابداران کتابخانه های عمومی چناران در حاشیه این راهپیمایی، ضمن ارسال کتب دیجیتال برای علاقه مندان از طریق بلوتوث سندر، اقدام به تبلیغ مسابقات کتابخوانی جشواره رضوی نمودند. وی افزود: در این برنامه که با استقبال خوب مردمی مواجه شد تعداد حدود 500 برگ تراکت مسابقات کتابخوانی رضوی نیز در بین راهپیمایی کنندگان توزیع شد. موسوی در پایان از زحمات آقایان محمد افضلی، جواد صدیق و احمد گلی بابت راه اندازی این ایستگاه تقدیر و تشکر کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۵ ، ۱۵:۰۶
فاطمه فاضلی مقدم

یکی از موضوعاتی که در عرصه کتاب و نویسندگی مورد اقبال قرار گرفته و آثار زیادی حول آن به چاپ رسیده است بحث حجاب است.


وقتی وارد یک کتاب فروشی می شوید کتاب های مختلفی با موضوعات گوناگون وجود دارد. به طوریکه انتخاب یک کتاب مناسب، که هم دارای محتوای قوی بوده و هم با سلیقه شما هماهنگی داشته باشد کار دشواری است. اگر کتابی از جذابیت کافی برخوردار نباشد؛ مخاطب نه تنها از خواندن ادامه آن کتاب دلسرد می شود؛ بلکه حتی ممکن است به طور کلی کتاب خواندن را کنار گذارد.

در سال های اخیر یکی از موضوعاتی که در عرصه کتاب و نویسندگی مورد اقبال قرار گرفته و آثار زیادی حول آن به چاپ رسیده است بحث حجاب است. اگرچه تعداد کتاب هایی با موضوع حجاب و عفاف در بازار بسیار زیاد است. اما همه آن ها از نظر کیفیت و محتوا قابل قبول نیستند. در ادامه، سایت با حجاب به معرفی ۵ عنوان کتابی می پردازد که در حوزه حجاب و عفاف از محتوای مناسبی برخوردار هستند و هر کدام از این کتاب ها مخاطبان خاص خود را دارد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۵ ، ۰۹:۰۵
فاطمه فاضلی مقدم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۵ ، ۰۸:۵۱
فاطمه فاضلی مقدم

رئیس اداره کتابخانه ها ی عمومی شهرستان چناران با حضور در جلسه شورای راهبردی اداره کل به بیان برنامه ها و فعالیت های اداره خود در طول سال جاری پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی: رئیس اداره کتابخانه ها ی عمومی شهرستان چناران با حضور در جلسه شورای راهبردی اداره کل به بیان برنامه ها و فعالیت های اداره خود در طول سال جاری پرداخت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۵ ، ۱۶:۰۰
فاطمه فاضلی مقدم

 
 کتاب دوست مهربان کبوترها:

http://uplod.ir/hnoes0pjw7da/Doost_e_mehrban_e_kabotarha.rar.htm

2- کتاب اعترافات غلامان:

http://uplod.ir/ce2hguvyxnxe/eterafat_e_gholaman.rar.htm

3- کتاب امام علی ابن موسی الرضا(ع):

http://uplod.ir/rjal0bmxabd2/imam_reza.rar.htm

4- دانلود کتاب از طریق کانال تلگرامی جشنواره کتابخوانی رضوی:

https://telegram.me/joinchat/bdngvd69p1rwyravm2btyw

 

 

1-      کتاب دوست مهربان کبوترها:

2-      http://uplod.ir/hnoes0pjw7da/Doost_e_mehrban_e_kabotarha.rar.htm

 3-      کتاب اعترافات غلامان:

4-      http://uplod.ir/ce2hguvyxnxe/eterafat_e_gholaman.rar.htm

5-      کتاب امام علی ابن موسی الرضا(ع):

http://uplod.ir/rjal0bmxabd2/imam_reza.rar.htm

6-      دانلود کتاب از طریق کانال تلگرامی جشنواره کتابخوانی رضوی:

https://telegram.me/joinchat/bdngvd69p1rwyravm2btyw

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۵ ، ۱۱:۲۷
فاطمه فاضلی مقدم