کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

این وبلاگ برای معرفی کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار در فضای مجازی و ارتباط با اعضای کتابخانه و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است.
شرایط عضویت:
ارائه کارت ملی
یک قطعه عکس جدید
پرداخت مبلغ حق عضویت سالانه (8000 تومان)
پرکردن فرم عضویت
نشانی:
گلبهار-میدان غدیر-غدیر 1-طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین(ع)
تلفن: 38323239- 051
ساعت کاری کتابخانه در نیمه اول سال: شنبه تا 5شنبه 8 صبح الی19
ساعت کاری کتابخانه نیمه دوم سال:شنبه تا 5شنبه 7:30صبح الی 18
ساعت کاری روز 5شنبه کتابخانه از 8 صبح الی 13 می باشد.

بایگانی

۱۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاه کتاب در کتابخانه سلمان فارسی برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۰:۱۵
فاطمه فاضلی مقدم

  از شنبه الی چهارشنبه:7:30 صبح الی 18:30عصر

پنجشنبه:7:30 صبح لغایت12:30 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۰۹
فاطمه فاضلی مقدم


همکار گرامی :جناب آقای محمد افضلی                                                                                                                                                           


درگذشت مادر گرامیتان را به شما و خانواده محترم تسلیت عرض می کنیم و از خداوند منان آرزوی صبر و سلامتی برای شما و خانواده محترمتان داریم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۰:۱۱
فاطمه فاضلی مقدم

1397/2/27 پنجشنبهیادداشت مدیرکل به مناسبت روز روابط عمومی،روابط عمومی زیربنای افزایش مطالعه و آگاهی جامعهمدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در یادداشتی به اشاره به جایگاه ویژه و حساس روابط عمومی این روز را به مسئولان روابط عمومی اداره کل و رابطین خبر در ادارات کتابخانه های عمومی استان تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در یادداشتی به اشاره به جایگاه ویژه و حساس روابط عمومی این روز را به مسئولان روابط عمومی اداره کل و رابطین خبر در ادارات کتابخانه های عمومی استان تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل می باشد:

بیست و هفتم اردیبهشت هر سال به عنوان روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم کشورمان بیانگر اهمیت و جایگاه والای روابط عمومی و ارتباطات در جامعه بوده و درحقیقت فرصت ارزشمندی برای تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های صادقانه فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی است که شبانه روز در ایفای نقش حساس خود در تلاش و تکاپو هستند.

روابط عمومی ها به عنوان حلقه ارتباط سازمان ها با افکار عمومی و همکاران خود قلب تپنده یک سازمان بوده و دستاوردها، برنامه ها و خدمات صورت گرفته از جانب سازمان را به افکار عمومی و از طرفی دیگر، خواسته ها، نیازمندی ها و مطالبات افکار عمومی و همکاران را به مدیران سازمان و ارائه دهندگان خدمات منعکس می کنند. 
با توجه به حیطه گسترده وظایف روابط عمومی ها کسانی که این مسئولیت خطیر را به عهده دارند باید با پایبندی به اصول اخلاقی و حرفه ای، ارتباط مثبت و دوسویه خود را با مردم، رسانه ها، سازمانها و بطور کلی جامعه حفظ کرده و با استفاده از راهکارهای مناسب ارتباطی سعی در ارائه اطلاعات و اخبار شفاف سازمان متبوع خویش به سطح جامعه و بخصوص ذینفعان داشته باشند.
عرصه فعالیت فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی نیز در سایه اطلاع رسانی و ارائه درست و کامل فعالیتها و خدمات کتابخانه های عمومی استان یکی از دستاوردهایی است که مسلما با  درک  حساسیت و جایگاه ویژه روابط عمومی می تواند به ارائه سبکی جدید در زندگی در سایه مطالعه و کتابخوانی به اهدافی گرانقدر از جمله افزایش سرانه مطالعه و آگاهی و بصیرت جامعه منتهی شود.
اینجانب ضمن تبریک این روز به تمامی عزیزان فعال در عرصه ارتباطات و روابط عمومی، امید دارم دست‌اندرکاران این امر با استفاده از روش‌های خلاقانه بتوانند ارتباط شایسته و مفیدی را با مخاطبان ایجاد نموده و از طریق این بازوی توانمند در جهت رشد و توسعه کتابخوانی در کشور عزیزمان گام‌های موثری بردارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۱۹
ناهید هاشمی زاده


به مناسبت ماه رمضان 

ضمن تبریک فرا رسیدن حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات،

به اطلاع می رساند معاونت توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور

جرایم دیرکرد کتاب کلیه اعضاء کتابخانه ها از

روز پنجشنبه 27 اردیبهشت لغایت 24 خرداد به مدت یک ماه

 که نسبت به بازگرداندن منابع کتابخانه اقدام نمایند،مورد بخشودگی قرار ‌می‌گیرد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۰:۵۹
ناهید هاشمی زاده

انا لله و انا الیه راجعون

 همکار گرامی: جناب آقای محمد افضلی

 ضمن عرض تسلیت ،درگذشت مادر بزرگوارتان ما رااندوهگین ساخت. غفران و رحمت الهی برای آن عزیز از دست رفته و سلامتی و طول عمر با عزت برای جناب عالی از پروردگار متعال خواهانیم.

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چناران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۰:۰۲
ناهید هاشمی زاده

 

 

 

       

 

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چناران، در سال 1397 "حمایت از کالای ایرانی"سرپرست  اداره کتابخانه های شهرستان چناران برای گسترش همکاری ها در دفتر امام جمعه، شهردار، مدیر آموزش و پرورش و ... حضور یافت.حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای تاجی امام جمعه محترم گفت: مطالعه یک هنجار ریشه ای برای هر کسی به شمار می رود و فعالیتهای شما در اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گامی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب در میان مردم به ویژه نوجوانان است.نوروزی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چناران با قدردانی از حجت الاسلام  والمسلمین حاج آقای تاجی اظهار داشت: دیدار با امام جمعه سر منشاء برکت و سبب افزایش روحیه و انگیزه برای  انجام کارهای بهتری از سوی کارکنان اداره کتابخانه هاست.دکتر باروئی شهردار محترم چناران گفت: کتابخوانی از مهمترین ابزارهای رشد فرهنگ جامعه است.نوروزی با سپاس از شهردار که تعامل شایسته ای درباره فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و ... داشته اند با اشاره به اینکه نیم درصد درآمد کل شهرداری بر اساس قانون صرف گسترش فرهنگ کتابخوانی می شود خواستار پرداخت به موقع ماهانه آن شد.آقای کلیدری مدیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به زمینه های گوناگون همکاری کتابخانه ها با آموزشگاه ها افزود: کتابخانه ها از ظرفیت مناسبی برخوردارند که تاکنون مدیران کمتر توجه نموده اند.نوورزی نیز ضمن اظهار خوشنودی از این دیدار با تقدیر از تلاش ها و پشتیبانی ها از کتابخانه های عمومی در سال 1396، خواستار افزایش همکاری های فی مابین به ویژه در آغاز هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شد که میتواند در نهادینه ساختن فرهنگ کتابخوانی نقش بسزایی در جامعه داشته باشد.جناب آقای مهندس زیبایی رییس شرکت برق نیز خواهان انتقال تجارب و تبادل اطلاعات در زمینه کتابخوانی میان شرکت برق و اداره کتابخانه های عمومی شد.سرکار خانم رحمتی بانوی فعال در امر کتابخوانی گفت: با جوانان و افراد مستعد روستا درباره ی مسایل گوناگون گفت و گو نموده ام و با تلاش برای پیشرفت روستا با همکاری یکدیگر باعث پیشرفت روستا شویم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۹:۰۵
فاطمه فاضلی مقدم

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چناران ،  نشست کتابخوان آموزشگاهی ، جمع خوانی کتاب و برپایی نمایشگاه کتاب مطهر از جمله برنامه های فرهنگی صورت گرفته در کتابخانه سلمان فارسی شهر جدید گلبهاربود. این نشست  هابه همت کتابخانه سلمان فارسی شهر جدید گلبهار در دبستان اعتماد فرهنگ  و مدرسه فیروز فربرگزار شد. در این نشست ها10کتاب به شرح ذیل معرفی شد: " آزمایشهایی درباره صداها و ضربه ها"/ ارائه توسط :محمد مهیار ناجی (عضو کتابخانه )، "چگونه عکس ببینیم" /ارائه توسط شهریار جناب، "شیر کتابخانه " /ارائه توسط :عرفان محمدی(عضو کتابخانه )،"کدام زیباتر است ؟ "/ ارائه توسط :معین رضا رجایی مهر(عضو کتابخانه )، "کوله پشتی نور الله"/ ارائه توسط :معراج با وفا(عضو کتابخانه )،چگونه کتاب بخوانیم؟/ارائه توسط فاطمه فاضلی مقدم،دستگاه تنفس/ارائه توسط زهرا سادات حسینی،زکریای رازی/ارائه توسط بیتا ایران منش، قصه های بوستان و گلستان/ ارائه توسط غزل امام وردی،غذا و قندها/ارائه توسط فرناز فرامرز،مژده گل / ارائه توسط زینب زارع،در ادامه از سلسله نشستهای کتابخانه ای نشست جمع خوانی کتاب "جاذبه و دافعه "شهید مطهری با حضور کتابدار کتابخانه توسط معلمین عزیز این دبستان جمع خوانی شد. همچنین کتاب "داستان راستان" این شهید بزرگوار ،در جمع صمیمانه کتابدار و دانش آموزان  این دبستان جمع خوانی شد.

کتاب جاذبه و دافعه علی(ع) یکی از آثار ارزشمند استاد بزرگوار شهید مرتضی مطهری است. این کتاب مذهبی یکی از کتاب هایی است که می تواند برای تبلیغ مذهب شیعه و بیان فضایل امام علی(ع) مورد استفاده قرار گیرد. این اثر برجسته استاد مطهری مانند تمامی آثار این استاد بزرگ خواندنی و زیباست. استاد مطهری در این کتاب در پی اثبات این نکته است که علی(علیه السلام) شخصیتی دو نیرویی بوده است و هر کس که بخواهد در مکتب او پرورش یابد، باید همچون علی بن ابیطالب (علیه السلام) از جاذبه و دافعه برخوردار باشد.

دومین کتابی که جمع خوانی شد کتاب داستان راستان می باشد. به جرات می توان گفت این کتاب یکی از موثرترین و روان ترین و زیباترین اثرهای استاد مطهری است.و  منابع داستان های کتاب از کتاب احادیث، تواریخ،و با زبانی ساده برای کودکان بیان شده است اگر می خواهید کتابی را به یک کودک هدیه دهید یکی از بهترین اثرها همین اثر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۹:۲۱
ناهید هاشمی زاده

جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فراخوان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۷ اثر با موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام در ۳ رده سنی «کودک»، «نوجوان»،«جوان و بزرگسال» و همچنین بخش «خانوادگی» منتشر شد.

بر این اساس در رده سنی کودک (۴ تا ۱۱ سال) کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) و در رده سنی نوجوان (۱۱ تا ۱۷ سال) کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا(ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه(س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

در بخش جوان و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) این جشنواره نیز کتاب‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا(ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه(س) به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

این جشنواره همچنین به منظور ترویج سبک زندگی رضوی، بخشی با عنوان «مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی» با حضور تمام اعضای خانواده برگزار می‌کند. بر این اساس شرکت برای تمامی علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی میسر است.

نحوه دریافت منابع و پرسشنامه

علاقه‌مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.

همچنین علاقه مندان می توانند پرسشنامه و فایل PDF منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (www.iranpl.ir) دریافت کنند.

نحوه شرکت در مسابقه

شرکت کنندگان در رده سنی نوجوان، جوان و بزرگسال می‌توانند هریک از منابع معرفی شده را انتخاب و به سوالات آن پاسخ دهند. پاسخنامه ارسالی باید در یکی از قالب‌های فردی یا خانوادگی (۲، ۳، ۴، ۵ نفره و بیشتر) تکمیل و ارسال شود و تکمیل مشخصات فردی (مشخصات شناسنامه‌ای، کد ملی، تحصیلات، نشانی کامل پست الکترونیکی، شماره تلفن ثابت و همراه) در پاسخنامه الزامی است.

همچنین ۲ روش برای شرکت کودکان در مسابقه پیش بینی شده است؛

روش اول: تصویرسازی (نقاشی) از جذاب‌ترین بخش کتاب به انتخاب کودک

روش دوم: ضبط و ارسال فایل ویدئویی از معرفی کتاب‌ها همراه با خوانش جذاب ترین بخش‌های کتاب به انتخاب شرکت کنندگان

شرکت کنندگان در هر ۲ روش باید صفحه مربوط به بخش معرفی شده و یا تصویرسازی شده از کتاب را قید کنند. به این ترتیب کودکان می‌توانند با کمک والدین خود، توضیحات اجمالی پیرامون کتاب، بازگویی قصه‌ای از کتاب، خواندن بخشی از کتاب و ... را با استفاده از گوشی‌های موبایل، ضبط و در سامانه جشنواره که متعاقبا اعلام خواهد شد با هشتگ #کتابخوانی_رضوی بارگذاری کنند.

مهلت و نحوه ارسال پاسخنامه ها

شرکت‌کنندگان می‌توانند پاسخنامه‌های خود را تا ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۷ به یکی از کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشورتحویل دهند.

داوری آثار

داوری آثار هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ۱۵ مرداد سال جاری آغاز می شود. اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه ولایت (دهه اول شهریور) با حضور افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برگزار خواهد شد.

جوایز هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

همچنین ۳۱۳ نفر از برگزیدگان بخش انفرادی علاوه بر دریافت لوح سپاس و تندیس هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، جایزه یک میلیون ریالی نیز دریافت می کنند.

علاوه بر این ۸ جایزه ویژه به ۸ برگزیده بخش خانوادگی اهدا می شود. بر این اساس:

مبلغ ۵ میلیون ریال به خانواده اول و دوم ۲ نفره،

مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خانواده اول  ۳ نفره،

مبلغ ۱۰ میلیون ریال به خانواده اول ۴ نفره،

مبلغ ۱۵ میلیون ریال به خانواده اول ۵ نفره،

مبلغ ۵ میلیون ریال به خانواده دوم ۳ نفره،

مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خانواده دوم ۴ نفره،

و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به خانواده دوم ۵ نفره تعلق خواهد گرفت.

نحوه گزینش آثار توسط دبیرخانه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

نهاد کتابخانه های عمومی کشور به‌منظور انتخاب و معرفی منابع مناسب در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به بررسی و ارزیابی منابع مطالعاتی منتشرشده با موضوع زندگی و سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) اقدام کرد تا مناسب‌ترین کتاب ها را برای علاقه‌مندان به مطالعه و فرهنگ رضوی در سراسر جهان ارائه کند.

مطابق آمار موجود از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا ۳۱ شهریور سال ۹۶، جمعاً۷۳۰ عنوان کتاب، اعم از چاپ اول یا تجدید چاپ با موضوع سیره امام رضا(ع)، در کشور منتشر شده که پس از تهیه فهرستی از مشخصات کتابشناختی این آثار، روند بررسی منابع  هشتمین دوره این جشنواره آغاز شد.

پس از بررسی‌های اولیه، ۵۴ عنوان کتاب با دسته‌بندی کودک، نوجوان و بزرگسال از میان آثار ۲۷ ناشر در فهرست نهایی آثار منتخب جای گرفت که پس از برگزاری جلسات مشورتی با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان، ۷ عنوان کتاب در بخش‌های مختلف شامل ۵ عنوان با موضوع زندگی و سیره امام رضا(ع) و ۲ عنوان کتاب با موضوع زندگی و سیره حضرت معصومه(س) انتخاب شد.

تحول در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی

جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز کرد.

در ششمین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۵، تعداد ۳ کتاب در بخش‌های «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شد که با مشارکت ۲۳۸‌هزار نفر همراه بود و به یک رخداد بزرگ فرهنگی در کشور تبدیل شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۸:۲۵
ناهید هاشمی زاده




به مناسبت نیمه شعبان و میلاد پربرکت امام زمان (عج)نمایشگاه کتابی در کتابخانه سلمان فارسی برگزار شد.در این نمایشگاه کتابهایی با موضوع زندگی وابعاد شخصیتی امام زمان(عج)برای عموم اعضا و علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی توسط کتابداران کتابخانه به نمایش گذاشته شد .لازم به یاد آوری است کتابهای این نمایشگاه شامل کتابهایی با عنوان نگین آفرینش،ظهور نور،برکات حضرت ولی عصر،عصاره خلقت،حدیث پنج سال کودکی امام زمان،ازحسین تا مهدی،همگونی سیره نبوی و سیره مهدوی وفوز اکبر(در توسلات به امام منتظر(عج)می باشد.
ازدیگربرنامه های اجراشده در نیمه شعبان می توان به برگزاری نشست کتابخوان مدرسه ای در محل دبستان گلهای زندگی اشاره کرد :در این نشست به مناسبت این عید خجسته 6کتاب توسط دانش آموزان و کتابدار کتابخانه سرکارخانم فاضلی مقدم به شرح ذیل معرفی شد:
ماه خورشید کلاه ارائه شده توسط فاطمه فاضلی مقدم،قصه های خوب برای بچه های خوب ارائه شده توسط مریم حیدری،,وسط نا کجا آباد ارائه شده توسط آیداعباس زاده،گرگ ها از برف نم ترسند ارائه شده توسط زینب استاد پور،داستانهایی از زندگی امام رضا(ع)ارائه شده توسط هانیه رحیمی وکتاب خواندنی های کوتاه علمی توسط بیتا ایران منش .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۰۷
فاطمه فاضلی مقدم