کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

این وبلاگ برای معرفی کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار در فضای مجازی و ارتباط با اعضای کتابخانه و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است.
شرایط عضویت:
ارائه کارت ملی
یک قطعه عکس جدید
پرداخت مبلغ حق عضویت سالانه (8000 تومان)
پرکردن فرم عضویت
نشانی:
گلبهار-میدان غدیر-غدیر 1-طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین(ع)
تلفن: 38323239- 051
ساعت کاری کتابخانه در نیمه اول سال: شنبه تا 5شنبه 8 صبح الی19
ساعت کاری کتابخانه نیمه دوم سال:شنبه تا 5شنبه 7:30صبح الی 18
ساعت کاری روز 5شنبه کتابخانه از 8 صبح الی 13 می باشد.

بایگانی

۱۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است


یادواره شهدا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۳۵
فاطمه فاضلی مقدم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۰۱
فاطمه فاضلی مقدم
7235.jpg

کتاب فرهنگ سخنان امام جواد (ع) ترجمه ای از کتاب موسوعه کلمات الامام الجواد (ع) است. این ترجمه به دست آقای مسلم صاحبی انجام شده و اصل کتاب نیز به دست حسین سجادی تبار،‌ محمود شریفی، علی غلامی و بهاء الدین قهرمانی نژاد شائق جمع آوری شده است. این کار به سفارش گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم (ع)‌ به انجام رسیده است.
شیوه و روش گردآوری این مجموعه، همان شیوه گردآوری فرهنگ جامع سخنان امام حسین (ع) است که مطالب و محتوای آن را شامل چهار فصل می کند:

فصل اول: سخنان امام جواد علیه السلام در احکام
فصل دوم: سخنان امام جواد علیه السلام در عقاید
فصل سوم: سخنان امام جواد علیه السلام در اخلاق
فصل چهارم: سخنان امام جواد علیه السلام در دعاها،‌ ذکرها و زیارت ها.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۵۴
فاطمه فاضلی مقدم

تعدادی از دانش آموزان دبستان شهید اشرفی اصفهانی، ضمن حضور در کتابخانه باقرالعلوم علیه السلام چناران و بازدید از بخشهای مختلف آن، در مسابقه نقاشی با موضوع امام علی علیه السلام شرکت کردند. سیدمسعود موسوی رییس اداره کتابخانه های عمومی چناران با اعلام این خبر افزود: هدف از بازدیدهای دانش آموزی از کتابخانه های شهرستان، آشنایی دانش آموزان با محیط کتابخانه و بخش های مختلف آن و انس با این محیط فرهنگی از سنین کودکی و نوجوانی می باشد. وی افزود: در حاشیه این بازدیدها با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی مثل قصه گویی و مسابقه نقاشی تلاش می کنیم جذابیت محیط را برای دانش آموزان بیشتر کنیم و در این قالب نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارزش های دینی نیز اقدام نماییم. وی در پایان از کلیه مدارس شهرستان برای بازدید گروهی دانش آموزان از کتابخانه های عمومی دعوت کرد. لازم به ذکر است در پایان این برنامه ی بازدید به کلیه دانش آموزان یک جلد کتاب اهداء گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۲۹
فاطمه فاضلی مقدم

برای کتابِ شاعری چون «سیدعلی موسوی گرمارودی» به سختی می‌توان خلاصه نوشت. همین‌قدر می‌توان گفت برخی از اشعار او به تنهایی، برای کارنامه شاعریِ او کافی‌ست. از نوجوانی با برخی از اشعارش مانوس بوده‌ایم اما هنوز از خوانِشِ آن‌ها به وجد می‌آییم. و گاهی با خود می‌گوییم: ای کاش فقط همین یک جمله را من سروده بودم!
«صدای سبز» عنوان کتابی است که شاعر، بر بِه‌گزیده شعرهای خویش، به همراه هشتاد شعرِ نوسروده‌اش نام نهاده است. این کتاب با یک گفتگو، با عنوان «جوشش و کوشش در شعر» و همچنین با مقدمه ارزشمند استاد بهاءالدین خرمشاهی و نقد دیگر نخبگان شعریِ معاصر بر شعرِ نخبه‌ی گرمارودی، آغاز می‌گردد و شامل مجموعه‌ای از اشعار ایشان در قالبِ: آزاد، نیمایی، چکامه، قطعه، غزل، مثنوی، مسمّط، رباعی و... است که نشانه‌ی مختصری از تواناییِ شعری او در قالب‌های متنوع است؛ اما هنگامی که به دریای شعریِ او می‌نگریم درمی‌یابیم که شعر او فراتر از این ستایش‌هاست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۵۷
فاطمه فاضلی مقدم


کتاب «لحظه‌های انقلاب» به شکل گزارش‌نویسی نوشته شده است و به معنای واقعی تلفیقی از روایت و قصه نویسی دارد و نکته قوی که در این کتاب مشاهده می‌شود نزدیک بودن به واقعیات است. این کتاب مستند گونه‌ای است از لحظه‌های اسطوره‌ای انقلاب مردم ایران که نویسنده با تمام گوشت و خون و عصب خود شخصا آزموده است.

نویسنده سعی کرده با حفظ امانت و صداقت، تا آنجا که خود ناظر عینی حوادث بوده وقایع انقلاب را نقل کند. گلابدره‌ای با «لحظه‌های انقلاب» انقلابی‌گری یک نویسنده را در نقش خودش تبیین می‌کند. نوشتن در گرماگرم حرکت اجتماعی بزرگ مردم و همگام بودن با این حرکت بزرگ پیشنهاد گلابدره‌ای به جامعهء نویسندگان ایرانی است که در آن مقطع از ملت عقب افتاده‌بودند. داستان‌نویسان در آن مقطع بسیار از ملت عقب افتاده‌بوده‌اند و گرچه عمده شاعران نیز چنین وضعی داشته‌اند اما حضور انقلابی چند شاعر در این اثر دیده می‌شود و نویسنده نیز بارها ابیاتی از شاعران مختلف را برای بیان مضمون مورد نظرش استخدام می‌کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۵۲
فاطمه فاضلی مقدم

به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت شهدای بزرگ انقلاب اسلامی سردار شهید صیاد شیرازی و شهید مرتضی آوینی نمایشگاه کتابی از آثار مرتبط با این شهدای این بزرگوار در کتابخانه عمومی سلمان فارسی برگزار شد که با استقبال مراجعان و اعضای کتابخانه روبرو شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۵۶
فاطمه فاضلی مقدم

کتاب «ناگفته های جنگ» نوشته احمد دهقان شامل خاطرات شهید علی صیاد شیرازی در زمان جنگ تحمیلی است که شامل فعالیت‏‌ها و اقدامات درخشان وی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان جنگ تحمیلی است. دهقان در ‌26 گفتار، ‌خاطرات سپهبد شهید‌ علی ‌صیاد شیرازی، به همراه عکس‌هایی ‌از عملیات‌هایی‌ که وی در آنها شرکت ‌داشته را ‌به رشته ‌تحریر ‌درآورده است‌.

آنطور که ناشر گزارش داده قلم دهقان در این کتاب توانسته روایتی جذاب از گفتارهای شهید صیاد شیرازی ارائه کند، تا آنجا که چنانچه مخاطب مطلع نباشد که آنچه می‌خواند گفتارهای یک فرمانده جنگی است خود را در برابر یک اثر داستانی می‌یابدنکاتی که شهید صیاد شیرازی در این گفتارها بیان می‌کند مواردی است که تا پیش از انتشار در این کتاب گفته نشده و یا کمتر گفته شده است و این موضوع دلیلی شده برای اینکه کتاب عنوان «ناگفته‌های جنگ» را به خود بگیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۵۸
فاطمه فاضلی مقدم

این کتاب، ثمره ی تجربه ی ده سال مستند سازی آوینی است. اما آن چه این کتاب را از دیگر کتب سینمایی متمایز می سازد، نگاه فلسفی-عرفانی حاکم بر مباحث آن است. نگاهی که برای آن،داشتن تخصص سینمایی کافی نیست.
جلد اول از مجموعه سه جلدی « آینه جادو» مقالات نویسنده در طی سالهای 67 تا 69 را در بر می گیرد. تجربیات نویسنده در زمینه نویسندگی، کارگردانی و بالخصوص مونتاژ بوده است و خودش می گوید که کلمه به کلمه این حرفها را در پای میز «موویلا» تجربه کرده است. و البته برای نگاشتن مقالاتی اینچنین، فقط تجربه سینمایی نمی تواند کافی باشد. نگاه کتاب را از آن لحاظ که دارای هویتی فلسفی و مذهبی نیز هست می توان بدیع و بی سابقه دانست. عناوین بعضی از بخش های کتاب عبارتنداز: جذابیت در سینما؛ مونتاژ به مثابه معماری سینما؛ آینه جادو؛ قاب تصویر و زبان سینما؛ جادوی پنهان و خلسه نارسیسی؛ زبان، تلویزیون و سینما، و اوقات فراغت؛ درباره ارتباطات؛ رمان، سینما و تلویزیون؛ تاملاتی در ماهیت سینما

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۳۶
فاطمه فاضلی مقدم

شهید سپهبد "علی صیاد شیرازی" در روز چهارم خرداد ۱۳۲۳ در شهرستان "درگز" از توابع استان خراسان به دنیا آمد. در خرداد 1342 از دبیرستان امیر کبیر در تهران در رشته ریاضی دیپلم متوسطه گرفت. یک سال بعد در آزمون ورودی دانشکده افسری پذیرفته شد و به تحصیل علوم نظامی پرداخت و سه سال بعد در مهر 1346 با درجه ستوان دومی در رسته توپخانه فارغ‌التحصیل شد.

شهید صیاد شیرازی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، چندین سال در بخش‌های مختلف ارتش به ویژه در غرب کشور به پاسداری از کشور پرداخت و در سازماندهی نیروهای انقلابی ارتش تلاشی گسترده داشت.

وی در مهر ماه سال ۱۳۶۰ به پیشنهاد رئیس شورای عالی دفاع از سوی امام خمینی به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی منصوب شد که در این منصب، فرماندهی نیروهای ارتش اسلام در عملیات‌های پیروزمند ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس را بر عهده داشت؛ عملیاتی که سرنوشت جبهه های اسلام علیه کفر را به پیروزی رقم زد و روند جنگ تحمیلی را در مسیر پیروزی ارتش اسلام قرار داد.

این شهید بزرگوار در شهریور ۱۳۷۲ با حکم فرماندهی معظم کل قوا به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد و سپس در ۱۶ فروردین ۱۳۷۸ همزمان با عید غدیر با حکم مقام معظم فرماندهی کل قوا به درجه سرلشکری ارتقاء یافت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۱۷
فاطمه فاضلی مقدم