کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

این وبلاگ برای معرفی کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار در فضای مجازی و ارتباط با اعضای کتابخانه و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است.
شرایط عضویت:
ارائه کارت ملی
یک قطعه عکس جدید
پرداخت مبلغ حق عضویت سالانه (8000 تومان)
پرکردن فرم عضویت
نشانی:
گلبهار-میدان غدیر-غدیر 1-طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین(ع)
تلفن: 38323239- 051
ساعت کاری کتابخانه در نیمه اول سال: شنبه تا 5شنبه 8 صبح الی19
ساعت کاری کتابخانه نیمه دوم سال:شنبه تا 5شنبه 7:30صبح الی 18
ساعت کاری روز 5شنبه کتابخانه از 8 صبح الی 13 می باشد.

بایگانی

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

خواجة بزرگ ابوعلی  حسن اسحاق مشهوربه نظام الملک طوسی رادکانی. درحقیقت سیاست نامة خواجه بیانیة سیاسی پر اهمیت وحدت ملی وبرنامة نظری وعملی تجدید ساختار کهن فرمانروایی ایرانشهری در دورة اسلامی به دنبال چیرگی غلامان ترک بود . به این ترتیب اعتبار عمل خواجه ونوشتة او یکی از عمده ترین ارکان تداوم نظری وعملی تاریخ وتاریخ اندیشة ایران زمین به شمار میرود .چناران این افتخار را دارد که مردی از دیار رادکانش دیده به جهانگشوده که ایران و ایرانی را سربلند کرده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۷ ، ۱۷:۵۵
صدیقه حسینائی

راضیه کباری (نابینا) و رضا بهار (دارای اختلال در ناحیه سر) یادداشت‌های خود درباره مشکلات معلولین و دل نوشته‌های خود را در این کتاب جمع‌آوری کرده و با مشخصات زیر به چاپ سپرده‌اند:

در همین چند قدمی، تهران، به منش، ۱۳۹۶، ۱۶۰ص.
راضیه پس از ازدواج با رضا به تدریج نابینا شد، آنان صاحب فرزندی به نام فرزاد هستند و از مطالب این کتاب پیداست زندگی گرم و شیرین و در عین حال پویا و رو به سوی ترقی دارند. چهل و دو مطلب در این کتاب درج شده است. مطالب بسیار شیرین و جذاب است.
مطالب این کتاب چند ویژگی مهم دارد از جمله بدون مخفی کاری، اشکالات موجود در جامعه را با شفافیت گزارش کرده‌اند. از این‌رو کتابی آموزنده و سودمند برای همه معلولان و نیز برای خانواده‌ها، مربیان و همه اشخاصی است که به گونه‌ای با معلولین در ارتباط و در تماس هستند.
ساختار و ادبیات این کتاب می‌تواند سرمشق و الگو برای دیگر افرادی باشد که می‌خواهند درباره معلولیت‌ها و معلولین مطلبی بنویسند. یک نکته بسیار مهم این است که چرا خود معلولین در زمینه نوشتن و گزارش دادن کم کاری دارند، خودشان بهتر از هر فرد و مسئولی مشکلات را درک می‌کنند و سزاوار است قلم به کاغذ برده و شروع به نوشتن کنند.

شایان ذکر است این کتاب در کتابخانه سلمان فارسی موجود می باشد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۷ ، ۰۹:۴۲
صدیقه حسینائی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۷ ، ۱۰:۵۷
صدیقه حسینائی

ضمن تبریک این روز به تمامی کودکان یادآور می شود عضویت کودکان زیر 6 سال در کتابخانه ی عمومی سلمان فارسی در طول سال رایگان می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۷ ، ۰۸:۲۴
صدیقه حسینائی

هفته نیروی انتظامی گرامی باد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۷ ، ۱۲:۴۲
صدیقه حسینائی
سرانه مطالعه در کشورهای پیشرفته و به اصطلاح جهان اول، به مراتب بیشتر از کشورهای جهان سوم و فقیر جهان بوده و به همین خاطر، رونق و پیشرفت مراکز علمی و آکادمیک آنان را میتوان مدیون کتاب و فرهنگ کتابخوانی دانست. با وجود آنکه ایران، یکی از کشورهای با ضریب رشد در تربیت مهندسان و دانش آموختگان رشته های علوم انسانی و پزشکی بوده و یکی از با سواد ترین کشورهای جوان خاورمیانه و حتی آسیا به شمار می رود، اما ایرانیان هنوز در هجدهمین سال قرن بیست و یکم، با اکراه به مطالعه و خرید کتاب نگریسته و جایگاهی برای آن در اقتصاد خانوار قائل نیستند.

خرید یک کتاب حتی در روزگار گرانی کاغذ و ارز چهار هزار و اندی دولتی، کار دشواری به اندازه خرید پیتزا پپرونی ۴۵ هزار تومان نیست! گاها خرید یک کتاب و مطالعه دقیق آن، توانسته راه و رسم زندگی و کسب و کار فرد یا گروه یا مجموعه ای را دگرگون کند و فرصت های طلایی بسیاری را فرا روی آنان قرار دهد. مثلا با خرید یک کتاب ۵۰۰ صفحه ای تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران حتی اگر شما در سطح دیپلم دبیرستان سواد داشته باشید، میتوانید فرصت ورود عالی به بازار بورس ایران با صدها شرکت در ده ها گروه صنعتی و خدماتی را پیدا کرده و سرمایه خود را به طور چشمگیر سودآور کنید.

وضعیت کتابخوانی در ایران: نمره منفی برای یک ملت با سواد
بیش از ۱۰ میلیون نفر از جامعه ایران یا بی سواد هستند یا در حد ۱-۲ کلاس سواد دارند. اما درصد زیادی از جامعه ایران را با سوادها به خصوص در سنین جوانی تشکیل می دهند. اما این ملت پیشرو، همچنان یک خصلت بد دارند: کتاب نخوانی. به قول عادل فردوسی پور، عجب ملت کتاب نخوانی هستیم ما! این را میشود در چگونه ما شدیم صادق زیبا کلام هم دنبال کرد. سرانه مطالعه در ایران، در خوشبینانه ترین وضعیت، ۱۵ دقیقه در روز است! البته لایک و فالوهای اینستاگرام و دایرکت های تلگرام و توییت های توییتر را نباید در زمره مطالعه و کتابخوانی حساب کرد!

البته همیشه این شاخص در ارائه آمار استفاده نمی‌شود و به جای مدت زمان از تعداد کتاب‌های خوانده‌شده یا تعداد صفحات خوانده‌شده در طول روز نیز برای تعریف سرانه مطالعه استفاده می‌شود. البته اگر رتبه‌بندی نتایج بر اساس ارزیابی‌های خواندن کتاب در کشورها باشد جدول‌های نهایی ارائه‌شده توسط سازمان‌های معتبر متفاوت از عوامل عنوان‌شده در شاخص‌های ارزیابی خواهد بود. به همین دلیل در ارزیابی‌های مختلف حتی تعداد کتابخانه‌های دانشگاهی، کتابخانه‌های عمومی، مدارس، تعداد کتاب‌ها در کتابخانه‌ها و نیز آمار سال‌های تحصیلی، شرکت در کنفرانس‌ها، استفاده از رایانه و روزنامه‌ها نیز به لیست ارزیابی مطالعه و کتابخوانی کشورها افزوده می‌شود.
منبع:Lisna
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۷ ، ۱۸:۰۹
صدیقه حسینائی


طرح کتاب‌خوان مهر ماه با معرفی کتاب‌های :

«توجیه المسائل کربلا» نوشته سید علی اصغر علوی،

 «کتابچه فروتن آشپزی» نوشته مینو امیرقاسمی، 

«لالا لالا عروسک جان» سروده اسدالله شعبانی 

و «موریس و کتاب‌های پرنده» نوشته ویلیام جویس برای علاقه‌مندان مطالعه و کتابخوانی معرفی شد.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۷ ، ۱۱:۴۳
صدیقه حسینائی

نشست کتابخوان در ماه مهر و در هفته دفاع مقدس در کتابخانه سلمان فارسی گلبهار با معرفی کتابهای " من زنده ام" توسط خانم نظری زاده، کتاب " به مجنون گفتم زنده بمان" توسط خانم محمدزاده، کتاب "خاک های نرم کوشک" توسط خانم قارزی، کتاب " آب هرگز نمی میرد" توسط خانم علوی، کتاب "گلستان یازدهم" توسط خانم پژول و کتاب "نامزد خوشگل من" توسط خانم حسینائی، برگزار گردید.

ضمن تشکر از همه عزیزانی که در این جلسه شرکت نمودند، به اطلاع می رسانم سلسله نشست های کتابخوان با هدف به اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده و ترویج فرهنگ مطالعه، هر ماه در محل کتابخانه عمومی سلمان فارسی برگزار می گردد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۷ ، ۱۵:۲۲
صدیقه حسینائی

در ادامه جدول نامگذاری روزهای هفته مقدس ذکر شده است:


روز

عنوان

شنبه 31 شهریور

صلابت، سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی

یکشنبه 1 مهر

علم و معرفت، نخبگان و روز سرباز

دوشنبه 2 مهر

دفاع ملی، جوانان و بصیرت افزایی

سه شنبه3 مهر

انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی

چهارشنبه4 مهر

اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و نقش اصناف

پنجشنبه 5 مهر

ولایت‌مداری، زنان، خانواده و سلامت

جمعه 6 مهر

فرماندهان شهید


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۷ ، ۱۱:۳۴
صدیقه حسینائی