کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

این وبلاگ برای معرفی کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار در فضای مجازی و ارتباط با اعضای کتابخانه و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است.
شرایط عضویت:
ارائه کارت ملی
یک قطعه عکس جدید
پرداخت مبلغ حق عضویت سالانه (8000 تومان)
پرکردن فرم عضویت
نشانی:
گلبهار-میدان غدیر-غدیر 1-طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین(ع)
تلفن: 38323239- 051
ساعت کاری کتابخانه در نیمه اول سال: شنبه تا 5شنبه 8 صبح الی19
ساعت کاری کتابخانه نیمه دوم سال:شنبه تا 5شنبه 7:30صبح الی 18
ساعت کاری روز 5شنبه کتابخانه از 8 صبح الی 13 می باشد.

بایگانی

معرفی کتاب "بنویس تا اتفاق بیفتد"

شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۰۹ ق.ظ

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد اثر دکتر هنریت کلاوسر، یک کتاب فوق العاده عالی در مورد نوشتن و خلق کردن است. عنوان  دوم کتاب، بدانید چه می خواهید و به دستش بیاورید می باشد.

خانم هنریت کلاوسر در دانشگاه های مختلفی از جمله واشنگتن، سیاتل، کالیفرنیا، کانادا و تدریس کرده است و سمینارهای متعددی در مورد روانشناسی و روانکاوی برگزار کرده است.بنویس تا اتفاق بیفتد در ۲۰ فصل نوشته شده است که در هر فصل نویسنده ماجرای فرد یا افرادی را بررسی می کند که از طریق نوشتن به خواسته ها و آرزو های خود رسیده اند. برای هر فردی این نوشتن و مکتوب کردن به طریقی جواب داده است.

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد به موضوع خیلی مهم نوشتن اهداف می پردازد.

همان طور که شما هم احتمالا می دانید در دنیا تحقیقات زیادی در مورد نوشتن انجام شده است، مثلا تحقیقی که در دانشگاه هاروارد انجام شد که در آن از افراد هنگام فارغ التحصیل پرسیدند آیا اهداف خود را مکتوب کرده اند و آن را در جایی نوشته اند؟ که در حدود ۳ درصد این کار را انجام داده بودند. اما تحقیق به همین جا ختم نمی شد در چند سال آینده زندگی این افراد را بررسی، و مشاهده کردند: افرادی که اهداف کتبی دارند از زندگی بهتری نسبت به بقیه برخوردار هستند.تاثیر نوشتن اهداف را نمی شود انکار کرد و کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد نیز با مثال های زیاد روی این موضوع تاکید کرده است.

اما چیزی که کمبود آن در کتاب احساس می شود این است که صرفا به خواننده این پیام را ارسال می کند که فقط بنویسید. هنگامی که داستان آدم های مختلف در کتاب را می خوانید بیشتر قسمت نوشتن خواسته ها و اهداف و دیگر موارد مربوط به نوشتن را می بینید اما به ندرت و خیلی خیلی کم به تلاش افراد در راه رسیدن به آن خواسته اشاره شده است. و این ممکن است پیام اشتباهی به ناخودآگاه مخاطب ارسال کند.

این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

خواندن این کتاب به همه افرادی که آرزویی دارند نیرویی دوباره می بخشد.این کتاب را به افرادی که هدفی هم ندارند توصیه می کنم چون با خواندن آن به احتمال زیاد به خود می آیند و تغییری در زندگی ایجاد خواهند کرد.اگر هم از طرفداران قانون جذب هستید قطعا خواندن این کتاب می تواند برای شما مفید باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۰۱
صدیقه حسینائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی