کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

این وبلاگ برای معرفی کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار در فضای مجازی و ارتباط با اعضای کتابخانه و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است.
شرایط عضویت:
ارائه کارت ملی
یک قطعه عکس جدید
پرداخت مبلغ حق عضویت سالانه (8000 تومان)
پرکردن فرم عضویت
نشانی:
گلبهار-میدان غدیر-غدیر 1-طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین(ع)
تلفن: 38323239- 051
ساعت کاری کتابخانه در نیمه اول سال: شنبه تا 5شنبه 8 صبح الی19
ساعت کاری کتابخانه نیمه دوم سال:شنبه تا 5شنبه 7:30صبح الی 18
ساعت کاری روز 5شنبه کتابخانه از 8 صبح الی 13 می باشد.

بایگانی

چرا کتابخانه های ضروری هستند

پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۲۸ ق.ظ

بسیاری از کتابخانه‌های عمومی کمک‌های راه دور در خارج از ساعت‌های مقرر به‌وسیله خدمات آنلاین ارائه می‌دهند وآن‌ها این امر را می‌پذیرند تا به یادگیری دانش آموزان کمک کنند. کتابخانه‌ها همیشه «سبز» هستند    چرا که آن‌ها اقلام حدودی را خریداری می‌کنندد که بسیاری از مردم می‌توانند به اشتراک بگذارند. به‌عنوان‌مثال،مردم    می‌توانند دی‌وی‌دی،، مجلات و کتب را قرض بگیرند، به‌جای اینکه هر کدام از آن‌ها به‌تنهایی نسخه‌ای از آن‌ها   را خریداری کنند.کتابخانه‌ها به پر کردن شکاف بین داشته‌ها و نداشته ها کمک می‌کنند،مخصوصاً زمانی که آن به سواد و آموزش مهارت‌های رایانه‌ای مربوط می‌شود.کتابخانه‌هاا خدمات و محصولاتی را ارائه می‌دهند که هم تراز با عرصه بازی فکری هستند. وجود کتابخانه تضمین می‌کند که دانش و فناوری در دسترس همه است نه فقط کسانی که  استطاعتت مالکیت آن‌ها را دارند. این امر بیش از امور خیریه مشاهده شده است; این امر به بالا بردن سطوحح آموزشی جامعه به‌طور کل کمک می‌کند.مطالعات نشان داده‌اند که حضور کتابخانه‌ها برای شهرها و شهرستان‌ها خوب است. مردم ارزش  بیشتری پیدا می‌کنند در مناطقی که کتابخانه‌ها در نزدیکی آن‌ها هستند؛ و آن‌ها به کتابخانه‌ها بالاتر از سایر خدمات عمومی  در نظرسنجی حرفه‌ای امتیاز داده‌اند.کتابخانه‌ها نزدیک به ۵۰۰۰ سال است که وجود دارند. اگر آن‌ها نهادهای ضروری نبودند، مدت‌ها پیش از بین رفته بودند. موارد اولیه از کتابخانه‌ها به نظر می‌رسد به‌عنوان «هلال حاصلخیز» یا «گهواره تمدن» در جنوب غربی آسیا شناخته‌شده بودند.کتابخانه‌ها زندگی را تغییر می‌دهند. در واقع، آن‌ها این کار را به‌خوبی و اغلب اوقات انجام می‌دهند به‌طوری‌که جایزه سالانه تغییر زندگی توسط کتابخانه‌ها در انگلستان از سال ۱۹۹۲ وجود داشته است.کتابخانه‌ها فضاهایی دارند که در آن افراد در تمام سنین می‌توانند یادگیری مادام‌العمر را تمرین کنند.سیاری از کتابخانه‌های عمومی کمک‌های راه دور در خارج از ساعت‌های مقرر به‌وسیله خدمات آنلاین ارائه می‌دهند وآن‌ها این امر را می‌پذیرند تا به یادگیری دانش آموزان کمک کنند. کتابخانه‌ها فضاهایی دارند که در آن افراد در تمام سنین می‌توانند یادگیری مادام‌العمر را تمرین کنند.

منبع:
این نوشته ترجمه مطلبی با این عنوان است: There Are Many Reasons Why Libraries Are Essential
مترجم: بهجت نژادمحمد نامقی
 دوره دوم (1395)شماره ششم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۸
صدیقه حسینائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی