کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

این وبلاگ برای معرفی کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار در فضای مجازی و ارتباط با اعضای کتابخانه و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است.
شرایط عضویت:
ارائه کارت ملی
یک قطعه عکس جدید
پرداخت مبلغ حق عضویت سالانه (8000 تومان)
پرکردن فرم عضویت
نشانی:
گلبهار-میدان غدیر-غدیر 1-طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین(ع)
تلفن: 38323239- 051
ساعت کاری کتابخانه در نیمه اول سال: شنبه تا 5شنبه 8 صبح الی19
ساعت کاری کتابخانه نیمه دوم سال:شنبه تا 5شنبه 7:30صبح الی 18
ساعت کاری روز 5شنبه کتابخانه از 8 صبح الی 13 می باشد.

بایگانی

کتاب‌خوان، گامی در جهت بقای کتاب در دنیای امروز

سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲ ق.ظ


ناصر فیض، شاعر طنزپرداز کشورمان گفت: اینکه کتاب همچنان نفس می‌کشد و افراد بسیاری به جای پی دی اف خوانی هنوز به صدای تورق صفحات کتاب علاقمندند نتیجه فعالیت‌های ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی است.


ناصر فیض، شاعر طنزپرداز در گفتگو با روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیرامون تأثیر سلسله نشست‌های به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده، در نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در جامعه ایرانی، اظهار داشت: از قدیم گفته‌اند که کار را باید به کاردان سپرد؛ وقتی اهل خرد و تألیف انجام کاری را بر عهده می‌گیرند، پایه و اساس کار درست بنا می‌شود و تعریف درستی از کتاب، کتابخوانی و نحوه ترویج آن بر فعالیت‌ها حاکم خواهد بود؛ قطعا زمانیکه چنین افرادی تصمیم گیرنده باشند،‌ کارها با ضریب خطای کمتری انجام می‌شود؛ چراکه کار، دست کسی است که بر انجام آن واقف و خود تشنه کتاب و خواندن است؛ ترکیب و چیدمان نشست تخصصی شعر، گواهی بر این ادعاست؛ حضور شاعرانی صاحب اثر و تألیف در این نشست، نشان دهنده اینست که کار بر اساس اصول درست علمی انجام می‌شود.


وی اضافه کرد: اگر چنین برنامه‌هایی در جامعه فعلی پیش‌بینی نمی شد، وضعیت کتابخوانی ما فاجعه بار تر از آنچه که هست، بود. چراکه هجوم فضای مجازی و جاذبه‌هایی که همراه می‌آورد، به قدری است که حیات امروز کتاب جای شکر دارد؛ در واقع سرعت و وسعت نفوذ دنیای مجازی به قدری است که قیاس میزان مطالعه کتاب در سالیان پیش با امروز،‌ قیاسی نادرست است؛ اینکه کتاب همچنان نفس می‌کشد و افراد بسیاری به جای پی دی اف خوانی هنوز به صدای ورق زدن صفحات کتاب علاقمندند،‌ و هنوز قفسه ای برای نمایش اندیشه در خانه‌ها هست،‌ جای سپاس دارد و نتیجه فعالیت‌های ترویجی حوزه کتاب و کتابخوانی است.

شاعر طنزپرداز کشورمان با اشاره به نفوذ تکنولوژی در زندگی امروز، حذف و نادیده انگاشتن ابزار تکنولوژیک را راه خوبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی ندانست و تصریح کرد: در چنین شرایطی، ترویج و تبلیغ کتاب، که خداوند در کلام آسمانی به آن اهمیت داده، بهترین راه حل است؛ کتاب باید در میان مردم ارزشمند و محترم تلقی شود؛ دانشجویان و دانش‌آموزان امروز ما باید بدانند مطالعه کتاب درسی برای یافتن مهارت و تخصص است و برای انسان شدن و بدست آوردن کرامت و شرافت انسانی باید کتاب‌های دیگری خواند؛ به عقیده من سلسله نشست‌های کتاب‌خوان گامی در این جهت بوده و نهاد تلاش خود را به خوبی در این حوزه به انجام رسانده است.

وی با استقبال از تعمیم سلسله نشست‌های به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده به حوزه‌های تخصصی و برگزاری نخستین نشست تخصصی شعر همزمان با روز بزرگداشت عطار نیشابوری، در این خصوص گفت: در هر کاری،‌ آنگاه که تخصصی عمل می‌کنیم، نتیجه بهتری می‌گیریم؛ چراکه با اجتماعی از متخصصان موضوعی، تمامی قدرت و توان صرف یک موضوع شده و امکان انتخاب و مقایسه به خوبی میسر خواهد شد.

فیض ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی طرح کتاب‌خوان مجازی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، تصریح کرد: گاهی ما از ظرفیت‌های جامعه بی‌خبریم؛‌ گاهی پیشداوری می‌کنیم که مردم از این طرح استقبال نخواهند کرد؛ اما آیا این کار را انجام دادیم و با اقبال عمومی مواجه نشد! کمترین تأثیر چنین کاری اینست که پس از آن بحثی با ماهیت آسیب شناسانه شکل می‌گیرد؛ بنده با راه‌اندازی طرح کتاب‌خوان مجازی بسیار موافقم؛‌ چراکه نوعی ظرفیت‌سنجی برای مشارکت مردم در امر کتابخوانی است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۴
فاطمه فاضلی مقدم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی