کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

این وبلاگ برای معرفی کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار در فضای مجازی و ارتباط با اعضای کتابخانه و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است.
شرایط عضویت:
ارائه کارت ملی
یک قطعه عکس جدید
پرداخت مبلغ حق عضویت سالانه (8000 تومان)
پرکردن فرم عضویت
نشانی:
گلبهار-میدان غدیر-غدیر 1-طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین(ع)
تلفن: 38323239- 051
ساعت کاری کتابخانه در نیمه اول سال: شنبه تا 5شنبه 8 صبح الی19
ساعت کاری کتابخانه نیمه دوم سال:شنبه تا 5شنبه 7:30صبح الی 18
ساعت کاری روز 5شنبه کتابخانه از 8 صبح الی 13 می باشد.

بایگانی
نشست صمیمی مسئولان نهاد با اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان تهران، با حضور محمد اله‌یاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد برگزار شد.

 

به گزارش لیزنا، نخستین نشست صمیمی  مسئولان نهاد با اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی آسیا، اشرفی اصفهانی، نظامی گنجوی، چمران و فاطمه (س)، ۳ اسفند ماه با حضور محمد اله‌یاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها وکتابخوانی؛ سکینه‌خاتون مهدیان‌پور مشاور معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی، اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر‌کل فرهنگی، علی رمضانی، مدیر‌کل منابع؛ اصغر گودرزی، معاون امور کتابخانه‌ها و تنی چند از مسئولان نهاد و کتابخانه‌های عمومی شهر تهران در سالن جلسات کتابخانه حضرت فاطمه‌(س) برگزار شد.

 

هدف از تشکیل این جلسه، که به درخواست معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد انجام شد، گفتگوی رو‌ در رو با مراجعین کتابخانه‌ها، شنیدن بی‌واسطه انتظارات آنها از شیوه خدمات‌دهی در کتابخانه‌های عمومی و ارزیابی میزان رضایتمندی آنان از منابع، فعالیت‌های فرهنگی، ترویجی و خدمات کتابخانه‌ای بود.

 

در ابتدای جلسه محمد اله‌یاری به معرفی نهاد کتابخانه‌ها و فعالیت‌های آن پرداخت و گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ۲ هزار و ۲۰۰ کتابخانه دارد که از این تعداد ۳۸ باب کتابخانه در شهر تهران و در مجموع ۱۴۰ باب کتابخانه در سطح استان تهران به ارائه خدمات می پردازند.

 

در ادامه اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود درباره کتابخانه‌ها و فعالیت‌های آنها پرداختند؛ توجه به امور رفاهی کتابداران،‌ تهیه فهرستی از کتاب‌های پر مخاطب و خواندنی در حوزه‌های موضوعی مختلف، تجهیز کتابخانه‌ها به کتاب‌ها و نشریات روزآمد، غنی‌سازی منابع بخش کودک، جمع‌آوری نظرات اعضاء پیرامون منابع خوانده شده، خرید منابع علمی و تخصصی، خرید کتاب‌های طنز، ارتباط با تمامی ناشران و خرید مجموعه‌های مشهور، برگزاری کلاس‌های شاهنامه‌خوانی و سعدی‌خوانی در کتابخانه، صحافی مجلات و روزنامه‌ها، عدم وجین کتاب‌های قدیمی و ایجاد مرکزی برای فروش آنها و ... برخی از موارد مطرح شده در این نشست بود.

 

در پایان این نشست معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد، ضمن تشکر از حضور اعضاء، جهت پیگیری و رسیدگی به پیشنهادات اعضا قول مساعد داد و گفت: انشاءالله پس از بررسی تک تک موارد نتایج از طریق  مسئولان کتابخانه‌‎ها ارائه خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۰
فاطمه فاضلی مقدم

نهاد کتابخانه های عمومی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی