کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

این وبلاگ برای معرفی کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار در فضای مجازی و ارتباط با اعضای کتابخانه و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است.
شرایط عضویت:
ارائه کارت ملی
یک قطعه عکس جدید
پرداخت مبلغ حق عضویت سالانه (8000 تومان)
پرکردن فرم عضویت
نشانی:
گلبهار-میدان غدیر-غدیر 1-طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین(ع)
تلفن: 38323239- 051
ساعت کاری کتابخانه در نیمه اول سال: شنبه تا 5شنبه 8 صبح الی19
ساعت کاری کتابخانه نیمه دوم سال:شنبه تا 5شنبه 7:30صبح الی 18
ساعت کاری روز 5شنبه کتابخانه از 8 صبح الی 13 می باشد.

بایگانی


کتابخانه عمومی سلمان فارسی در شهر جدید گلبهار با مساحت 740 متر مربع و ظرفیتی بالغ بر 25هزار نسخه کتاب و اعتبار ساخت و تجهیز حدود 5/8 میلیارد ریال با مشارکت شرکت عمران گلبهار به بهره برداری رسید.

این مراسم با حضور امام جمعه شهرجدید گلبهار،مدیرکل کتابخانه های عمومی استان،معاون فرماندار چناران و مسوولان ادارات شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام مروج، امام جمعه گلبهار در این مراسم با اشاره به اینکه این شهرستان نیازمند اقدامات فرهنگی بسیاری است، اظهار کرد: ساخت و تجهیز کتابخانه می تواند گام مؤثری در ارتقاء دانش و فرهنگ در این شهرستان باشد.

وی با بیان اینکه گلبهار شهری جوان است، افزود: ویژگی مدیران این شهر کار با صداقت است و این مسئله در تجهیز و راه اندازی این کتابخانه که کمتر از دو ماه طول کشیده است نمایان است.

در ادامه حسین اکبری، مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب گفت: کتابخانه عمومی سلمان فارسی در ابتدا به عنوان کتابخانه ای مشارکتی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز شهرستان گلبهار به تأمین منابع کتابخانه ای، اقدامات لازم جهت ارتقاء این مرکز به یک کتابخانه نهادی صورت گرفت و امروز از آن به عنوان یک کتابخانه نهادی بهره برداری می شود.

اکبری با بیان اینکه در انتخاب نام سلمان فارسی برای این کتابخانه تعمد داشته ایم، گفت: با توجه به خدمات فرهنگی و علمی که سلمان فارسی در حفظ اسلام انجام داده است، این کتابخانه با هدف تأسی از این صحابی گرانقدر پیامبر(ص) و یار همراه امام علی(ع) به این نام برگزیده شد.

وی با اشاره به بخش های مختلف این کتابخانه گفت: با توجه به فراگیر شدن استفاده از فضای مجازی، باید کتابخانه ها را در جهت استفاده از امکانات دیجیتالی و فضای مجازی مجهز کنیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به جمعیت حداقل 270 هزار نفری که برای شهر جدید گلبهار پیش بینی شده است و تکمیل پروژه های مسکن مهر در آن، این شهرستان نیازمند اقدامات فرهنگی جدی تری در آینده خواهد بود.

وی با اشاره به همکاری نزدیک شرکت عمران شهر جدید گلبهار با اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: امیدوارم این مشارکت ادامه یابد و در آینده با کمک شرکت عمران گلبهار کتابخانه فاخری در این شهرستان احداث شود.

وی با اشاره به ظرفیت بیش از 25 هزار نسخه این کتابخانه ادامه داد: کتابخانه عمومی سلمان فارسی هم اکنون بیش از 12 هزار نسخه کتاب دارد که با بهره گیری از مشارکت مردمی و بخش های مختلف دولتی می توان آن را به نحو چشمگیری افزایش داد.

همچنین سید سعید سجادی، شهردار گلبهار با بیان اینکه کتابخانه سلمان فارسی به استانداردهای یک کتابخانه بسیار نزدیک است، گفت: در راستای ارتقاء فرهنگ در شهرستان گلبهار، تا کنون 4 خانه فرهنگ احداث کرده ایم  و بهره برداری از کتابخانه سلمان فارسی می تواند تکمیل کننده این فعالیت ها باشد.

وی با بیان اینکه گلبهار حداقل یک کتابخانه دیگر نیاز دارد، گفت: 42هزار مسکن مهر در این شهرستان در حال احداث است و با سکونت خانواده ها در آن، نیاز شهر به کتابخانه عمومی بیش از گذشته خواهد بود.

در پایان این مراسم، سید مسعود موسوی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی چناران با بیان اینکه کتابخانه سلمان فارسی با اعتبار 7.5 میلیارد ریالی به مرحله بهره برداری رسیده است، گفت: تجهیز این کتابخانه به بیش از  12هزار نسخه کتاب، میز، صندلی، قفسه، سیستم های رایانه ای و... با صرف اعتبار یک میلیارد ریال صورت گرفت.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی کتابداران شهرستان برای راه اندازی رسمی این کتابخانه در ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: کتابخانه سلمان فارسی به صورت مخزن باز اداره می شود و از بخش های متنوعی همچون بخش کودک و نوجوان، سالن مطالعه بانوان و آقایان و بخش مرجع برخوردار است.

گفتنی است در این مراسم معاون فرماندار، بخشدار گلبهار، رئیس ادارات آموزش و پرورش چناران و گلبهار، معاون شرکت عمران گلبهار، اعضای شورای اسلامی شهر و برخی دیگر از مسئولان شهرستان چناران و شهرجدید گلبهار حضور داشتند.


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۳
فاطمه فاضلی مقدم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی