کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

این وبلاگ برای معرفی کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار در فضای مجازی و ارتباط با اعضای کتابخانه و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است.
شرایط عضویت:
ارائه کارت ملی
یک قطعه عکس جدید
پرداخت مبلغ حق عضویت سالانه (8000 تومان)
پرکردن فرم عضویت
نشانی:
گلبهار-میدان غدیر-غدیر 1-طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین(ع)
تلفن: 38323239- 051
ساعت کاری کتابخانه در نیمه اول سال: شنبه تا 5شنبه 8 صبح الی19
ساعت کاری کتابخانه نیمه دوم سال:شنبه تا 5شنبه 7:30صبح الی 18
ساعت کاری روز 5شنبه کتابخانه از 8 صبح الی 13 می باشد.

بایگانی

پیشنهاد مطالعه در ایام محرم و عاشورای حسینی

يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۳۵ ب.ظ

پیشنهاد مطالعه در ایام محرم و عاشورای حسینی

تشنه‌لبان/ نوشته حمید گروگان/ انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان/ 320 صفحه
کتاب حاضر در واقع از کتاب‌های «مقتل» وی‍ژه‌ نوجوانان و مخاطبان عمومی به‌شمار می‌رود و در آن، وقایع کربلا و حماسه‌آفرینان عاشورا با ذکر نام و شیوه شهادت و شرح مطالب بیان شده است. همچنین شعرهایی متناسب با هر مطلب از شاعران مختلف نظیر حافظ انتخاب شده است. قالب، تصویرگری و جنس کاغذ کتاب، این مجموعه را از کتاب‌های موجود در این زمینه متمایز ساخته است؛ تصویرگری و صفحه‌آرایی چشمگیرِ این کتابِ منحصر به فرد، به گونه‌ای است که نمونه‌ای زیبا و به یاد ماندنی از هنر گرافیک و تصویرسازی را به نمایش گذاشته است. تصویرگری کتاب تشنه‌لبان را هاجر سلیمی‌نمین و طراحی گرافیکی آن را کوروش پارسانژاد بر عهده داشته‌اند.

10 قصه عاشورایی برای بچه‌ها/ نوشته فریبا کلهر/ انتشارات قدیانی/ 127 صفحه


در این کتاب ده شخصیت تأثیرگذار در واقعه عاشورا، به عنوان محور این قصه‌ها انتخاب شده و برای مخاطبان کودک در گروه سنی «ج» با زبان ساده و ملموس و تصویرگری جذاب روایت شده است. در این قصه‌ها هیچ‌کدام از شخصیت‌ها نام حقیقی ندارند؛ هر شخصیت به صفتی معروف است که با همان صفت معرفی می‌شود. برای نمونه در این داستان‌ها منظور از مرد آزاد، امام حسین علیه‌السلام و منظور از مرد پارسا، امام سجاد علیه‌اسلام است. این فرم روایت داستان‌ها برای مخاطب کودک و نوجوان بدیع و جذاب است. این کتاب برگزیده پانزدهمین جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

«مسلم»، «حبیب»، «حر»، «زهیر»، «حضرت قاسم علیه‌السلام »، «حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام »، «حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام »، «حضرت زینب سلام الله علیها»، «حضرت ابوالفضل علیه‌السلام » و «حضرت علی بن الحسین علیه‌السلام » قهرمانانی هستند که قصة آنان در این کتاب به زبانی زیبا و کودک‌پسند روایت شده است. در بخش پایانی هر داستان خلاصه‌ای از قصه با عنوان «قصه‌ای که خواندی...» آمده که به‌گونه‌ای مکمل داستان است.

ضیافت بلا: مقامات سلوکی در زیارت عاشورا/ نوشته سید محمدمهدی میرباقری/ انتشارات تمدن نوین/233 صفحه 


کتاب«ضیافت بلا» در دو فصل با عنوان‌های «سیر و سلوک متعارف» و«مقالات سلوکی از زیارت عاشورا» تنظیم شده و مباحثی مانند «عزم و تصمیم انتخاب معبود»، «محاسبه»، «توبه» و «رجوع الی‌الله»، «سلام به ولی خدا» و «علت عقب ماندن افراد مختلف از قافله عاشورا» را بررسی کرده ‌است. 

اثر حاضر، تنظیم متن سخنرانی حجت‌الاسلام  محمدمهدی میرباقری درباره مقایسه ارکان و مراحل سیر و سلوک متعارف و سیر و سلوک با بلای معصومین(ع) است که در سال 1377 ارائه شد. 

به نظر نویسنده کتاب «هدف از خلقت چیزی جز قرب و لقاء حضرت حق نیست، لذا شناخت راه وصول به این هدف بزرگ برای رسیدن به آن بسیار مهم و ضرورری است و برای رسیدن به این راه دو نوع مسیر پیش‌بینی و پیشنهاد شده است، راه نخست، راه بزرگان و علمای اخلاق و برخی کتاب‌های معرفت به استناد آیات و روایت است و راه دوم سلوک با شفاعت اولیای خدا و بلای آن‌هاست. اگر راه نخست را همچون عبادت در ایام عادی سال فرض کنیم، راه دوم به منزله شب قدر است و راهی کوتاه‌تر برای رسیدن به لقای پروردگار است، که دعاهایی مانند زیارت عاشورا این راه را هموارتر می‌کنند.» 

این کتاب، تلاش دارد با نگاهی جدید به زیارت عاشورا، این دعا را راهی برای رسیدن به سلوک الی‌الله و نزدیک شدن به امامان معصوم(ع) معرفی کند. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۸
ناهید هاشمی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی