کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

این وبلاگ برای معرفی کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار در فضای مجازی و ارتباط با اعضای کتابخانه و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است.
شرایط عضویت:
ارائه کارت ملی
یک قطعه عکس جدید
پرداخت مبلغ حق عضویت سالانه (8000 تومان)
پرکردن فرم عضویت
نشانی:
گلبهار-میدان غدیر-غدیر 1-طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین(ع)
تلفن: 38323239- 051
ساعت کاری کتابخانه در نیمه اول سال: شنبه تا 5شنبه 8 صبح الی19
ساعت کاری کتابخانه نیمه دوم سال:شنبه تا 5شنبه 7:30صبح الی 18
ساعت کاری روز 5شنبه کتابخانه از 8 صبح الی 13 می باشد.

بایگانی

حکیمی: کتابی به کودکان عیدی دهیم که آنها را به مهربانی تشویق کند

محمود حکیمی، از نویسندگان پیشکسوت معتقد است باید کتاب‌هایی را به عنوان عیدی به کودکان و نوجوانان هدیه داد که آنها را به مهربانی و محبت تشویق کند.

این نویسنده پیشکسوت ادامه داد: عیدی دادن کتاب باید در کنار کادو یا پول باشد، چون فقط برخی کودکان هدیه به صورت کتاب را دوست دارند و برخی دیگر علاقه زیادی به مطالعه ندارند. در این شرایط، اگر در کنار کادو و پول کتاب را نیز به عنوان هدیه قرار دهیم کودکان دسته دوم هم به مطالعه علاقه‌مند می‌شوند و به تدریج به این مساله عادت می‌کنند.
 
حکیمی در ادامه توضیح داد: البته باید توجه داشت که کتابی را که ما به عنوان هدیه و عیدی برای بچه‌ها در نظر می‌گیریم، بسیار مهم است. اگر درک متن کتاب برای کودک دشوار باشد، او بعد از مطالعه چند صفحه، آن را کنار می‌گذارد.
 
وی اضافه کرد: شخصی که کتابی را به عنوان عیدی در اختیار کودک قرار می‌دهد باید شناخت درستی از آثار ویژه کودکان و نوجوانان داشته باشد. 
 
این نویسنده در ادامه به ویژگی کتاب‌های مناسب برای عیدی دادن به کودکان اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی، معتقدم باید کتاب‌هایی را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهیم که آنها را به مهربانی و محبت تشویق و با این حقیقت آشنا کند که مهربانی و محبت، نشانه یک انسان دیندار است. این موجب می‌شود که کودک، در بزرگسالی، نفرت، خشونت، نفع‌پرستی و سودجویی را از خود دور کند.
 
وی در پایان مجموعه هشت جلدی «زندگی پیامبر اسلام (ص)» نوشته نقی سلیمانی از انتشارات به‌نشر را کتابی مناسب برای عیدی دادن به کودکان و نوجوانان معرفی کرد.

محمود حکیمی در سال ۱۳۲۳ در تهران متولد شد. ازجمله آثار وی می‌توان به «رودخانه خروشان عشق: نگاهی به زندگانی دکتر سیدحسین فاطمی»، «زندگی نامه، اندیشه‌ها و مبارزات دکتر محمد مصدق»، «زندگی نامه، اندیشه‌ها و مبارزات علی‌اکبر دهخدا»، «در مدرسه ناصرخسرو قبادیانی»، «گلستان سعدی همراه با برگردان انگلیسی» ، «مصلح بن عبدالله سعدی»، «با پیشگامان آزادی»، «مبانی ادبیات دینی کودکان و نوجوانان»، «طاغوت در جریره‌ای دورافتاده»، «داستان‌ها و فرازهایی از زندگانی امام حسین(ع)»، «نقابداران جوان»، «همراه با سیاحان و جهانگردان و مسافران تاریخ» و «هزار و یک حکایت تاریخی» اشاره کرد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۳
مریم نوروزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی