کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار

وبلاگی درباره ی کتابخانه سلمان فارسی و فعالیتهای این کتابخانه

این وبلاگ برای معرفی کتابخانه عمومی سلمان فارسی گلبهار در فضای مجازی و ارتباط با اعضای کتابخانه و همه دوستداران کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است.
شرایط عضویت:
ارائه کارت ملی
یک قطعه عکس جدید
پرداخت مبلغ حق عضویت سالانه (8000 تومان)
پرکردن فرم عضویت
نشانی:
گلبهار-میدان غدیر-غدیر 1-طبقه تحتانی مسجد حضرت زین العابدین(ع)
تلفن: 38323239- 051
ساعت کاری کتابخانه در نیمه اول سال: شنبه تا 5شنبه 8 صبح الی19
ساعت کاری کتابخانه نیمه دوم سال:شنبه تا 5شنبه 7:30صبح الی 18
ساعت کاری روز 5شنبه کتابخانه از 8 صبح الی 13 می باشد.

بایگانی

زندگی کتابخانه ای علامه امینی

دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۱۹ ق.ظ

*نویسنده: فاطمه ترابی
بیوگرافی
در سال ۱۲۸۱ هجری شمسی ستاره ای در شهر تبریز، در خانه ای سرشار از عشق و تقوا بدرخشید و افراد خانواده را سرشار از شور و شعف نمود. فرزند را عبدالحسین نامیدند تا همواره سینه اش سرشار از عشق اهل بیت (ع) باشد، پیوسته در مسیر ایشان گام بردارد و همچون مولایش امام حسین(ع) شمیم روح افزای ولایت را پراکنده سازد…

آری عبدالحسین به دنیا آمد و الغدیر با او جان گرفت.
علاقمندی:
علامه علامه امینی رحمه الله علیه عطش و ولع بسیاری نسبت به مطالعه و تحقیق در موضوعات اسلامی داشتند. اکثر عمر با برکت ایشان در سفر های علمی و مطالعات و تحقیقات بسیار، صرف شده است. ایشان در حیات طیبه خویش به تالیف کتاب‌ هایی پرداخته و نظرات علمی و فکری خویش را به نگارش در آورده اند.
زندگی کتابخانه ای علامه امینی در راستای تالیف اثر ماندگار «الغدیر»:
علامه برای خلق الغدیر یا دایره المعارف جاودانه امامت و ولایت علوی به پژوهشی بسیار گسترده و بی مانند دست زد. آن مرحوم نخست همه کتاب های خطی و چاپی کتابخانه های عمومی و خصوصی نجف اشرف را مطالعه کرد، از جمله همه کتاب های خطی و چاپی کتابخانه مرحوم سید محمد باقربحرالعلوم، کتابخانه مرحوم آیت الله شیخ محمد حسین کاشف الغطاء، کتابخانه شیخ فرج الله نجفی و کتابخانه حسینیه شوشتری ها که برای مطالعه در این کتابخانه ی اخیر مرحوم علامه امینی سر شب وارد آن می شد و مدیر کتابخانه در را به روی آن مرحوم قفل می نمود و صبح روز بعد در را می‌گشود. مرحوم امینی سپس به مطالعه کتابخانه های کربلا پرداخت و پس از آن به کتابخانه های کاظمیه، بغداد، سامرا، حلّه و بصره پرداخت و همه کتب خطی و چاپی کتابخانه های آن اماکن را مطالعه نمود. مرحوم علامه سپس برای مطالعه به ایران آمد و به مطالعه کتب خطی و چاپی کتابخانه های آستان قدس رضوی، مجلس شورای ملی در تهران، مدرسه سپهسالار در تهران، ملک در تهران، کتابخانه ملی در تهران، کتابخانه آیت الله بروجردی در بروجرد و کتابخانه سردار کابلی در کرمانشاه پرداخت. مرحوم علامه در سال ۱۳۸۰ قمری به هند رفت و به مطالعه کتب خطی و چاپی در کتابخانه های آن دیار پرداخت. در سال ۱۳۸۴ قمری علامه به سوریه رفت و به مطالعه کتابخانه های دمشق و حلب پرداخت و پس از آن در سال ۱۳۸۷ قمری راهی ترکیه شد تا به مطالعه کتاب های آن دیار بپردازد. علامه در این سیر پژوهش و مطالعه از نسخه های خطی نفیس و منحصر به فرد این کتابخانه ها نسخه برداری کرده است. مرحوم علامه، شرح این سفرهای علمی و فهرست کتب خطی و چاپی را که مطالعه و نسخه برداری کرده در دو جلد بزرگ که به صد صفحه می رسد نوشته و نام آن را «ثمرات الاسفار الی الامطار» نهاده است.
—------------------
از زبان علامه:
علامه امینی می گوید: «هرگاه پشت میز می نشستم که الغدیر را بنویسم مثل اینکه حضرت علی (ع) را در کنار میز می دیدم که مطالب را به من دیکته می فرمود» نکته: ایشان روزی۱۷ ساعت مطالعه می کردند.
—---------------------

منبع: http://lib2mag.ir/libraries-life-allameh-amini


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۵
صدیقه حسینائی

نظرات  (۱)

۲۵ بهمن ۹۵ ، ۰۸:۵۱ آموزشی-تفریحی
ممنون از مطالبتون .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی